Ralide tree?

Sv: Ralide tree?

Equi-fit heter en träbom som återfinns i många av dom bättre sadlarna. Continenatal, Crates, Rocking R, Dakota mm. Det är en träbom som är glasfibervävsöverdragen. Den finns också överdragen med råhud för roping och arbetssadlar, det brukar anges. Om man lyfter på jockeyn så ser man vad det är för bom.
Dom som är överdragna med glasfiber är inte mycket att komma till Gud med, för oftast har man "glömt" att lägga på polyesterplasten, så dom är oftast bara insvepta i glsfiberväv. Sorry, men ett faktum. Snackar vi träbommar så är det råhudsklädda som gäller.

Ja, det är märkbart! ( du kan ju va en bra karl för det!) ;)

Hehehe... bra ingen pajkastning "pojkar"! :banana: ;)

Crates sadeln är struken från utbudet! :( Den var fin och allt och jag hade köpt den om den passat, men det gjorde den inte! Det var arab bom i den och blev då liggande som en gunghäst på min hästs rygg + att den var lite för trång runt manken... (Så om någon är intresserad av en begagnad Crates, med arabbom och i fint skick, så vet jag en i Dalarna som har en sånn till försäljning! 7.500:-) ;)

Inte lätt det här med sadlar...!

Nu hoppas jag få hem pullmansadeln, för prov... För där lär ni väl vara överens om att det är kvalité "pojkar"?!?! :D:bump:

Liknande trådar

Western Tittar runt på lite western sadlar och kom förbi en bona allen sadel. Är det en kvalité sadeln? Har inte hört det märket förut.
Svar
2
· Visningar
1 153
Senast: Bubbles
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 611
Senast: Nepenthe
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
945
Senast: Ketrawzc
·
Western Går i tankarna att köpa mig en westernsadel men har inte en jättestor budget så därför söker jag efter begagnade sadlar och vill hitta...
Svar
10
· Visningar
2 247
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka