lis

Trådstartare
Mitt sto går inte rakt i höger varvet på långsidan:eek: Håller på att bli tokig.Det är bara i traven vi har problem,i skritt och galopp spårar hon. Hon har fått för sig att hon ska göra skänkelvikning hela tiden.Hon går med bakdelen på spåret och framdelen innanför. Hur får jag henne att sluta med detta? Ibland går hon rakt men för det mesta går hon på dubbla spår. Jag försöker flytta in framdelen på spåret så blir hon bara spänd och flyttar ut bakdelen i stället:crazy:
Om jag rider ett par meter innan för spåret så spårar hon fint men så fort jag kommer ut på spåret är det samma visa igen:cry: Bra tips och övningar är mkt välkommna!

Sv: Rakrikta

förvänd sluta på volt i båda varv, för att sträcka ut sidorna och få bättre koll på bogar och bakben. :)

Prova ställa utåt på långsidan utan att baken ramlar in. Var noga med att vara följsam med inner tygel så hästen verkligen kan ställa utåt. Rakrikta några steg och ställ sedan utåt igen. När du väl har hästen rak ska du kunna ställa inåt på samma sätt utan att bogen ramlar in. Jag gör så rätt ofta med min, då jag också har problem med att rakrikta på långsidorna. Lek med ställningen helt enkelt :)

Hon går med bakdelen på spåret och framdelen innanför. Hur får jag henne att sluta med detta? Ibland går hon rakt men för det mesta går hon på dubbla spår. Jag försöker flytta in framdelen på spåret så blir hon bara spänd och flyttar ut bakdelen i stället:crazy:

Sträck yttertygeln.
flytta framdelen på bakdelen, inte tvärtom.

Prova ställa utåt på långsidan utan att baken ramlar in. Var noga med att vara följsam med inner tygel så hästen verkligen kan ställa utåt. Rakrikta några steg och ställ sedan utåt igen. När du väl har hästen rak ska du kunna ställa inåt på samma sätt utan att bogen ramlar in. Jag gör så rätt ofta med min, då jag också har problem med att rakrikta på långsidorna. Lek med ställningen helt enkelt :)

Tack för ditt råd:bow: Provade detta idag och hon gick faktist rätt så bra:)

Liknande trådar

Träning Jag behöver lite tips och inspiration. Min häst är 8 år och går stadigt i förvänd, har en bra grund galopp men är inte så reaktiv. Han...
Svar
17
· Visningar
2 324
Senast: JohannaB
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 770
Senast: AbCdE
·
Träning Jag har en häst som är mer påverkad av andra hästar än de tidigare hästarna jag haft. Lite tydligare förklaringar om olika situationer...
Svar
7
· Visningar
2 672
Ridning Jag har en häst som i vänster varv skjuter ut vänster bak och går på tre spår I högervarv vill framdelen gå innanför spåret. Jag behöver...
Svar
3
· Visningar
723
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka