Mabuse
Trådstartare
Vi köpte för några månader sen några små röda räkor till vårt akvarium, som ett experiment för att se om de skulle klara sig från fjärilscikliderna. Jodå, i början var de väldigt blyga och gömde sig mest bland javaormbunkarna, men efter några månader började de komma fram. Jättegulligt med små röda räkor tyckte vi - till en början. Igår försökte jag räkna dom som var framme, och kom till 20 stycken, säkert finns lika många till som höll sig dolda just då. Ingen visar det minsta intresse ens för att äta ens de minsta räkbarnen, som glatt simmar runt bland växterna.
Jag börjar inse att detta börjar se lite dystert ut, det är väl bara en tidsfråga tills hela akvariet täcks av hundratals räkor (som snarare kommer få en att tänka på ohyra än små gulliga krabater).
Vad ska man göra? Hur gör ni andra som har räkor? (de är inte lätta att fånga bland alla rötter och växter, kan jag säga).
Jag börjar inse att detta börjar se lite dystert ut, det är väl bara en tidsfråga tills hela akvariet täcks av hundratals räkor (som snarare kommer få en att tänka på ohyra än små gulliga krabater).
Vad ska man göra? Hur gör ni andra som har räkor? (de är inte lätta att fånga bland alla rötter och växter, kan jag säga).