Räknas inte vi?

Koppen

Trådstartare
Har sökt men inte hittat en enda artikel på Bukefalos om VM i Herning :(
Ser jag fel?
Massa artiklar om ponnyhoppning osv men ingenting om "vårat" VM.
Sverige gjorde väldigt bra ifrån sig med både medaljer och nya världsrekord. Borde inte det uppmärksammas??

Ser jag fel?
Sverige gjorde väldigt bra ifrån sig med både medaljer och nya världsrekord. Borde inte det uppmärksammas??

Så är de väl med alla grenar som inte är Hopp och dressyr och fälttävlan??
Körningen fick inte ens en artikel nu när VM gick:(

Tråkigt mkt tråkigt att inte mindre grenar så som körning, gymkhana, western, islandshästridning agility osv inte får lika mkt i rampljuset.

Är det inte så att många hästnyheter kommer automatiskt in på bukefalos hästnyheter? Alltså från Ridsport och andra tidningar. Buke kanske inte har en sån funktion med isis-tidningarnas sidor.
Jag vet inte hur det fungerar, tänkte bara att det kan vara så.

Nu när VM gick? Det går inte förrän i september, i Breda.

Så är de väl med alla grenar som inte är Hopp och dressyr och fälttävlan??
Körningen fick inte ens en artikel nu när VM gick:(

Tråkigt mkt tråkigt att inte mindre grenar så som körning, gymkhana, western, islandshästridning agility osv inte får lika mkt i rampljuset.

Fast det är ju exakt samma typ av inlägg som ponny-EM mm?
Fattar inte riktigt meningen med irritationen eller mindervärdeskomplexet .. Faktiskt.
Läs om läs rätt

VM fick en notis...
Ponny em fick sin artikel på bukes startsida.

Fattar du nu?

Läs om läs rätt

VM fick en notis...
Ponny em fick sin artikel på bukes startsida.

Fattar du nu?
Förstår fortfarande inte irritationen.
Är det så viktigt? Samma typ av artikel för båda. Skillnaden, och grunden till denna tråd, är att ponny EM fick sin "artikel" på startsidan? Och "vi" hamnade "bara" på nyhetssidan?

Förstår fortfarande inte grunden till tråden ..

Är det så viktigt? Samma typ av artikel för båda. Skillnaden, och grunden till denna tråd, är att ponny EM fick sin "artikel" på startsidan? Och "vi" hamnade "bara" på nyhetssidan?

Men det handlar om hur man värderar de olika inriktningarna i sporten. Islandshästar är helt enkelt inte värda mer än en notis trots att vi tog 6 VM-guld, satte världsrekord, att en YR var näst snabbast i hela startfältet och att vi vann medaljligan över alla nationer. Det är det det handlar om.

Jag stör mig inte på att det är just var de olika artiklarna hamnade på buke.
Däremot, som en som suttit klistrad vid facebook för att följa VM i helgen, så kan det kännas lite småtrist att både Ridsport och Hippson hade väldigt mycket om både alla ponny-EM samt om förberedande inför Aachen, men inte en notis om VM under hela helgen.
Visserligen är vi en mindre sport än hoppning eller dressyr, men islandshästen har ju faktiskt börjat höra till en av de mer populära/vanliga raserna i Sverige, så en notis i söndags om hur fantastiskt bra det gått för oss på VM tycker jag kunde varit på sin plats :)

Jag stör mig inte på att det är just var de olika artiklarna hamnade på buke.
Däremot, som en som suttit klistrad vid facebook för att följa VM i helgen, så kan det kännas lite småtrist att både Ridsport och Hippson hade väldigt mycket om både alla ponny-EM samt om förberedande inför Aachen, men inte en notis om VM under hela helgen.
Visserligen är vi en mindre sport än hoppning eller dressyr, men islandshästen har ju faktiskt börjat höra till en av de mer populära/vanliga raserna i Sverige, så en notis i söndags om hur fantastiskt bra det gått för oss på VM tycker jag kunde varit på sin plats :)
Ja, men då handlar det ju om tidningarna.
Det är ju en helt annan sak som nyhetssidan här på bukefalos inte rår över.
Alla nyhetsartiklar som visas här, kommer ju från tidningarna. Att då gå på bukefalos som sida, tycker jag är fel och därmed mina svar.
Hade det däremot varit en tråd med åsikt om islandshästens plats i hästsverige iom tidningarnas intresse - då hade tråden handlat om någonting helt annat.

Här på bukefalos är det samma typ av artiklar, men dom har ju en grund hos hästsporttidningarna. Därmed det "klena intresset".

Det är ju som äpplen och päron ...

Alla nyheter som automatiskt publiceras på Buke hamnar på startsidan, sen försvinner de därifrån beroende på hur snabbt det kommer nya nyheter.
Just nu ligger den här på startsidan tex: http://www.bukefalos.com/threads/sverige-vann-medaljligan-pa-vm.1324992/

Du borde snarare klaga på att tidningarna skriver för lite om VM isåfall.
Vilket var den artikel jag pratade om redan i början av inlägget..
Men den kanske bara räknas om den är på startsidan enligt TS?

Ja, men då handlar det ju om tidningarna.
Det är ju en helt annan sak som nyhetssidan här på bukefalos inte rår över.
Alla nyhetsartiklar som visas här, kommer ju från tidningarna. Att då gå på bukefalos som sida, tycker jag är fel och därmed mina svar.
Hade det däremot varit en tråd med åsikt om islandshästens plats i hästsverige iom tidningarnas intresse - då hade tråden handlat om någonting helt annat.

Här på bukefalos är det samma typ av artiklar, men dom har ju en grund hos hästsporttidningarna. Därmed det "klena intresset".

Det är ju som äpplen och päron ...
Då missförstod jag tråden. Sorry :)

Ser jag fel?
äsch, ågrade mig.

Liknande trådar

Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
631
Senast: Myzan87
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 323
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar