Räknar/tänker jag fel?

Sv: Räknar/tänker jag fel?

Det ser verkligen jättekonstig ut. På Luzernet står det 12% råprotein hur i allsin dar kan det bli 82% smältbart råprotein? Samma konstiga siffror på Wiesencobsen. Det måste vara skrivfel. Kan du inte maila och fråga dem?

De menar nog 82 % av råproteinet, inte av totalinnehållet. Så 82% av 12%. Skulle jag tro. Det är ju inte många andra än vi som räknar på smältbart råprotein så kan tänka mig att det bara är någon schablonsiffra.
Jag har ingen aning, bara spekulerar.

Jag får inte ihop det med innehållet av smrp. Det står 52 resp 82 procent. kan det verkligen stämma? Blir inte det typ 520 g/kg och 820 g/kg?
... I lusern?:eek: ....Eller snittat alphö, som dom kallar det;)

Det är tryckfel. Det ska vara 5,2% och 8,2% dvs, 52 resp. 82 g/kg.

Så tänkte jag också att det borde vara, men då låter det helt plötsligt lite tycker jag. Konstigt att de inte anger i samma måttslag hela vägen.

På en del av deras foder skriver dom smrp i g/kg, men inte här. På vissa foder upplyser dom om lysin, men inte på alla.:confused:

Så tänkte jag också att det borde vara, men då låter det helt plötsligt lite tycker jag.

Detta är ingen ren lusernprodukt utan en blandning av lusern och grönhavre. Råproteinhalten är ju endast 12% medan ren lusern brukar ha en proteinhalt på ca. 17%.

Till råga på allt har man ”berikat” detta med socker och fett (melass och olja). Jag begriper mig inte på folk som köper dessa produkter.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka