Räkna ut kostnadsräntan

Philosophia

Trådstartare
Jag fläker än en gång ut min ekonomi och ställer en fråga om beskattning av vinsten på min lägenhetsförsäljning.

Kostnadsräntan räknas från och med 14 februari och är på 1%. Om jag betalar in kostnadsräntan i morgon dvs. 15 april och kapitalvinsten är 1 393 215 kr, vad landar min ränta på då?
 
Sv: Räkna ut kostnadsräntan

Tack! :) Jag misstänkte att det kort och gott var så det skulle räknas ut. Jag satte in 2500 kr extra på skattekontot utöver skatten på beloppet, så det borde alltså räcka!
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 655
Senast: Lhas
·
Tjatter VÅR HISTORIA Hogwarts, första kvällen på höstterminen 2098. Förväntansfulla förstaårselever strömmar in i den stora salen, redo för...
69 70 71
Svar
1 406
· Visningar
36 959
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 320
Hemmet På grund av lite specifika frågeställningar så väljer jag att skapa en egen tråd i stället för att kapa husköpar-tråden. Som ni vet så...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 129
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Målbilder för trubbnosar.
  • Tångbett dåligt?
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp