Räkna om värden per kg TS till kg foder

E

Egonson

Ja, jag har glömt bort hur man gör. Kan någon vänlig själ skriva upp det åt mig? :bow:

Fick nämligen höanalysen i kg TS så jag vill gärna räkna om den till vad det innehåller per kg foder.

Sv: Räkna om värden per kg TS till kg foder

Har jag rätt om jag räknar så här, TS är 84%.
Tar t.ex mängden MJ*0,84 = svaret.

Per kg TS:

MJ 10,4
Smrp 138
Ca 6,7
P 2,6
Mg 3,0

Blir i kg foder:

MJ 8,7
Smrp 110
Ca 5,6
P 2,1
Mg 2,5

Och den andra analysen:

Per kg TS:
MJ 9,8
Smrp 148
Ca 3,9
P 3,3
Mg 2,6

Per kg foder:
MJ 8,2
Smrp 117
Ca 3,2
P 2,7
Mg 2,1

Senast ändrad av en moderator:

Rätt! Från kg ts till kg foder tar man innehållet per kg ts och multiplicerar med fodrets ts-halt i %. 0,84*10,4=8,736

Vill du veta andra hållet också när vi ändå är i gång?
Från kg foder till kg ts tar man innehållet per kg foder och dividerar med fodrets ts-halt i %. 8,736/0,84=10,4
//marti

Ah, så bra :)

Tack så mycket :bow:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 960
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 141
Senast: QueenLilith
·
Hundhälsa Är det någon som vet hur man räknar ut kaloriintaget baserat på färskfoder? Vår veterinär vill att vi räknar ut Ascots kaloriintag...
Svar
11
· Visningar
1 275
Senast: Lisalei
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 817

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka