Räkna foderstat utan hö?

Novelette

Trådstartare
Japp, det är mitt problem just nu:confused:

Min häst går ute dygnet runt. Det är ganska bra gräs i hagen.
En gång om dagen får hon lite kraftfoder av mig och hon ser helt okej ut i hullet men jag vill ju gärna veta att hon inte saknar något.

Vi har hö men hon äter inte det...det spelar ingen roll var hon får...i hagen eller boxen...hon äter inte...

Så hur ska jag tänka när jag ger mat? Hon är nyligen fyllda 3 år så det är ju viktigt att hon får i sig ordentligt med mat.

Sv: Räkna foderstat utan hö?

Det är ju väldigt svårt att veta om hästen får i sig tillräckligt när den enbart går på gräs, men får helt enkelt fodra lite på känn. Verkar hästen behöva lite extra så hade jag lagt till lusern eftersom ett eventuellt proteinöverskott inte är nån fara, då det är ett grovfoder. Om hästen är i fint hull och inte t ex börjar bli bukig, så hade nog inte jag gett kraftfoder alls.

Liknande trådar

Foder & Strö Lyckades i somras få tag på fint hö, analyserat hö från årets skörd. Nu när vi under de regnigaste nätterna stallat in hästarna har min...
Svar
5
· Visningar
1 254
Senast: mily
·
Foder & Strö Såhär års överöses man av artiklar, reklam från fodertillverkare mm på temat att ta in hästarna från betet och "stalla in". För mig är...
2
Svar
34
· Visningar
4 290
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 798
Senast: Jiovedi
·
L
Foder & Strö Hej! Lite konstig fråga kanske för er som kan sånt här! Men jag har precis börjat lära mig om att räkna ut foderstat och sånt och nu...
2
Svar
28
· Visningar
3 518
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18