Raka hästen, varför inte?

Sv: Raka hästen, varför inte?

DU kan inte pricka in rätt hus med IP-numret!
Läs det som sky_fly skriver.

Klart man reagerar på nånting som är så uppenbart åt fanders fel. Du vill att det ska vara den där tjejen, men du VET inte. För allt du vet kan det ju faktiskt vara någon helt annan.

För att lugna dig själv, om det verkligen handlar om att du vill ha belägg för huruvida du klipper för att det verkligen är tjänligt eller ej, kan du ju läsa denna tråden

http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1073805

Har du belägg för att klippa hästen så behöver du ju inte hetsa upp dig över vad någon kommenterat på din blogg - och framför allt inte här på bukefalos?

Herregud, var inte det jag ville komma fram till i den här tråden.
Tack för att ni andra svarade :)

Och som jag sa, tydligen så gissa den jävligt rätt :)

Herregud, var inte det jag ville komma fram till i den här tråden.
Tack för att ni andra svarade :)

Och som jag sa, tydligen så gissa den jävligt rätt :)

Och tydligen så måste hon ha en server hemma hos sig som henner internetbolag använder och så tiotusentals andra människor också.
Jomen det låter ju absolut vettigt. :laugh:

Jag blir bara trött på folk som inte tar in vad man skriver.
Det går inte att spåra en specifik person enbart via en IPadress när man är en Svensson. Enda gångerna man kan det, är via polisen som tar kontakt med serverägaren. Men det krävs misstanke till brott för att få fram en enda personuppgift..

Spårar du en IPadress så kan du få fram att adressen 'bor' typ i Eskilstuna men den som använder IP'n bor i Happaranda.

okejokej då blev det väl bara så då :)

mackan, nej därför jag aldrig är på bukefalos förutom nu, ångrar mig, haha.

Då kan du ju tala om hur du gjorde då?

DU kan INTE ta reda på vem som sitter på ett specifikt IP. Punkt. Det "blir inte bara så". Du kan däremot anta att en anonym kommentar kommer från en person du inte drar jämnt med.

jag sökte upp det på internet? om du tror att jag ljuger, så gör det , skiter jag fullständigt i. Har faktiskt aldrig kommit till något speciellt ställe förutom denna gång så jag vart också lite chockad, tro mig.

Men nu kan du gå och irritera dig på någon annan istället, för hade bukefalos någon gång kunna göra så man kan radera inlägg eftersom vissa är väldigt dryga så hade jag gjort det. Ha en bra måndagskväll!

jag sökte upp det på internet? om du tror att jag ljuger, så gör det , skiter jag fullständigt i. Har faktiskt aldrig kommit till något speciellt ställe förutom denna gång så jag vart också lite chockad, tro mig.

Men nu kan du gå och irritera dig på någon annan istället, för hade bukefalos någon gång kunna göra så man kan radera inlägg eftersom vissa är väldigt dryga så hade jag gjort det. Ha en bra måndagskväll!

Vilken hemsida använde du för att hitta ip-nr då? Dela med dig av din kunskap:devil:

Nej, jag kommer inte tro dig, för det är liksom helt omöjligt att du bara skulle kunna googla fram den informationen.
Du får gärna kalla mig dryg om det finns fog för det, men ikväll tycker jag att den enda som är dryg är Du, som inte kan ta in informationen du får.

Sätt mig gärna på ignorera-listan. För jo, det finns visst en sådan funktion på Bukefalos. Det är ju inte min förlust.

Nej, jag kommer inte tro dig, för det är liksom helt omöjligt att du bara skulle kunna googla fram den informationen.
Du får gärna kalla mig dryg om det finns fog för det, men ikväll tycker jag att den enda som är dryg är Du, som inte kan ta in informationen du får.

Sätt mig gärna på ignorera-listan. För jo, det finns visst en sådan funktion på Bukefalos. Det är ju inte min förlust.

Nej för jag tycker du är så gullig!

Vet inte, sökte på google, och tänker tyvärr inte söka åt dig! :)

Bad dig INTE att söka åt mig, men om du nu hittade en ip adress måste du väl komma ihåg hemsida? Inget man gör varje :cool:

Bad dig INTE att söka åt mig, men om du nu hittade en ip adress måste du väl komma ihåg hemsida? Inget man gör varje :cool:

Frågan är väl snarare varför man försöker spåra nån som kommenterar ens bloggg??....för mycket fritid??

Jag undrar fortfarande vad det är som gör att du blir så upphetsad över att en person (okej vi förmodar att det är den här specifika personen du tror att det är) har skrivit något som i mina ögon ser ut som en fråga på din blogg. Visst kan man se det som en otrevlig kommentar, men då tycker jag att man tolkar in väldigt mycket i några skrivna ord och det är något man bör passa sig för.

Du gör en höna av en fjäder ;). Finns behovet av en klippt häst, isf. vilken sorts klippning? Kanske räcker med lite spårklippning el liknande.

Jag själv klipper inte alls min ena häst och den andra bara spårklippning, nu är de inte så gamla. Men oavsett ålder så ska man tänka på varför ska jag klippa, hur ska jag klippa och även när ska jag klippa kan vara bra.

Lägg inte ner din energi på vad andra kommenterar. Ta in infon, svara och gå vidare :).

Angående tjatet som började med det här med IP, så finns det om man lägger ner energi, åtminstone möjlighet på whois-sidor att se exakt vilken adress man bor på via IP & då är det ju inte så svårt att lista ut namn om man finns med på Eniro, t.ex.
Såvida man inte gömmer sig bakom feta proxyservrar. Det är ju inte heller vidare svårt.
Men hur som helst, detta hör ju inte riktigt till saken.
Kände bara för att säga att man måste inte vara polis för att köra undercover-sökningar,
räcker med att inte ha ett liv & vara medlem på flashback :angel:

TS; Är det hästens bästa att bli rakad & du vet det, kör då ditt race, för det är hästens välmående som spelar roll & inte vad andra människor har för åsikter. Du känner hästen, du vet om den behövs klippas eller ej. :) Det beror ju på så många olika anledningar. Tycker du ska snacka med den här tjejen om du nu verkligen vet vem hon är, du kan ju missta dig. Men om du känner dig säker så ta upp det med henne, säger som det sagts innan i tråden, det är ett utmärkt tillfälle att förklara hur du tänker & tycker.

Jag tycker inte att rakningens vara eller icke vara har med hästens ålder att göra.
Kan mest tycka att det är onödigt jobb att först raka och sedan täcka en häst. Jag har turen att ha håriga hästar som dock inte är extremt snabba att svettas och kan därför anpassa ridningen efter pälsen på vintern. Har några hästar på lösdrift och då blir de raggiga och fina.

Jag personligen tycker att det kan vara angeläget (trots min generella tvekan till klippning) att raka äldre hästar på våren/sommaren, eftersom jag har sett att gamla hästar fäller senare och därmed verkar vara mer besvärade av varm päls på den säsongen.

Liknande trådar

Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
8 744
Senast: Lobelia
·
Hästvård Hej! Jag har en häst som har förslitningsskada på gaffelbandet och griffelbenet, diagnosen ställdes i december men han har visat hälta...
Svar
7
· Visningar
1 525
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 179
Senast: Skye
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 929
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka