Rak, lite svängd eller svängd?

Falkenrally

Trådstartare
vad tycker ni?

31559932.jpg

31559972.jpg

Sitter i sadelträsket igen :crazy:

Har en T6 som ej passar mera den hade inga fish inlägg i (dom röda plattorna) plus att kanalen var 4 från början men bak slutar den med 3.
ligger lite i bakvikt.

Hur hästen beter sig under sadeln : jobbar inte ordentligt, i traven eller galoppen (mest galoppen) bockar hon.

Testade en Kieffer minns ej resten av namnet. sadeln är endast 3 fingrar bred hela vägen i kanalen. sadeln är vidare än T6an

Hästen ogillar skarpt! redan vid sadling börja hon nojsa (hästen står alltid stilla vid sadling) red hästen jobba dock bättre i den men oxå här bockar hon.

testade dagen efter en Globus clic, normal bom 17 tum säte. 4 fingrars bred kanal, hästen tyckte bättre om den än om kieffern men även här passa den inte hon bockade även här.

Hästen bockar inte pga överskotts energi eller tar glädjeskutt bockar heller inta pga att hon är trött, då dessa är bockserier på 4-6 bocksprång.

hästen förstår även när jag ger henne hjälperna.

hästen har inte ont någonstans i kroppen då jag klämmer igenom henne 1 gång om dagen. även kollad av kiropraktor

Vilken modell av sadel skulle eventuellt passa min dam? Måste vara dressyr och ha bred kanal!

Tacksam för svar

Mvh Julia

Sv: Rak, lite svängd eller svängd?

Min häst har liknande rygg och han har en GAMMAL Crown som sitter bra...
Vet tyvärr inte vad det är för modell:cool:

Sv: Rak, lite svängd eller svängd?

har du kollat på pfiff?? min förra med liknande rygg trivdes bra i en amaretto och den låg bra på henne :) den gamla modellen upplever jag rakare än den nya. annars kanske kentaur??

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 166
Senast: lillamy73
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 598
Senast: Equilina
·
Utrustning 3 frågor i samma tråd.... tycker det är onödigt att skriva två skilda trådar då alla frågorna gäller samma sak: sadlar. 1. Jag har en...
Svar
3
· Visningar
1 230
Senast: Spyro192
·
Utrustning https://www.dropbox.com/s/90allgqy84h8m87/DSC_0022.JPG Försöker med en tråd med bild. Här har ni en bild på mitt fullblod Exet, som jag...
Svar
9
· Visningar
1 835

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025
  • Födda -21

Omröstningar