Wintec har väl inte rak bom i sina sadlar :confused:
De brukar väl passa bäst på hästar med lite svank eller är jg helt ute och cyklar?

...og ikke stübben eller zaldi heller? Tror de aller fleste modellene av disse salene har "bananformede" bommer, men...

Ta en titt på f.eks Lillhästen i stav og se på bildene der, så får du et visst inntrykk...
:)

Prövade en Wintec CAIR på min rakryggade häst och den passade tyvärr inte. Har fått tipset att pröva sadlar med kilbossor på min häst. De ska vara bättre på hästar med rak rygg.

Zaldi har rakare bom än dom flesta. Zaldi Atlanta ska (enligt sadelmakare jag pratat med) vara en av de allra rakaste.

Alltför rakryggade hästar är inte roliga att hitta sadel till... *sucka*

Hej!
Min häst har en väldigt rak rygg som var jätte svår att hitta en passande sadel till. Nu har vi en som är bra, det är en Frank Baines Capriole. Tyvärr är min brun, men man kan inte få allt! :D (köpte min begagnad)

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
382
Senast: Elektron
·
R
Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
274
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Utrustning Har fått ett litet märke i sätet på min dressyrsadel- Typ som ett mikroskopiskt hål. Har tyvärr varit "tvungen" att rida ut i den i...
Svar
2
· Visningar
574
Senast: caballus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka