Sv: Ragtime Band xx
Jag hade en avkomma efter RB, supertrevlig häst som alltid gjorde sitt bästa och hade ett underbart temperament. Han var 162 hög men jag har för mig att mamman var mindre ca 155, till utseendet var min häst en exakt kopia av RB, såg en bild på RB i en Ridsport för många år sen och flög i luften direkt och trodde det var min häst, blev riktigt förvånad när det var hans pappa som jag i stort sett aldrig sett/läst något om. Min var grov för att vara ett xx och med något lågt ansatt hals. Otroligt vackert huvud och uttryck. Bra hovar och perfekt bett.
Min häst var helt okomplicerad i både hoppning och dressyr men det var lite problem med att han var en enmanshäst och inte funkade när andra skulle hantera honom. Löshoppade riktigt trevligt med bra teknik och var väldigt korrekt och pedantisk i dressyren trots att steget inte var att jämföra med halvblod. Det han (vi) vann på var att han var hellugn jämt utan när vi väl kom in på tävlingsbanan och då laddade han till och showade. Var väldigt stökig i hagen trots att han bara stod uppstallad nattetid och han sprang sönder sig i hagen om han inte reds varje dag. Han hade en helsyster som också var extrem enmanshäst och som inte heller kunde vila utan att ha sönder sig. Min häst bröt tyvärr benet och avlivades -03 och systern exporterades som fälttävlanshäst till Norge. Har ridit/jobbat med många hästar och denna kommer nog alltid vara nr 1 för mig.