Ragtime Band xx

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare stallQRE
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 2 679
S

stallQRE

Hejsan har ett sto som har hingsten Ragtime Band som pappa. hon heter Fara xx.
Vad vet ni om hingsten o någon som vet hur han blir som morfar??

Tacksam för svar.

Sv: Ragtime Band xx

Super ridbarhet och framförallt mkt bra hoppning! Ett av de absolut bästa fullbloden faktiskt tror jag, men har inte många avkommor. Finns som morfar på hästar i alla grenar

Jag håller med. För mig står han framförallt för en snygg modell, samt mkt god hoppförmåga hos sina avkommor.:)

En av de bästa fullblodshingstarna, men om jag inte minns fel hade han,iaf de sista åren , lite dålig fertilitet?

Han var jättetrevlig, snygg. Han hoppade väldigt fint när jag såg honom löshoppa. Hade ganska mkt överbett vilket jag sett hos någon avkomma också, det är väl det enda negativa jag kan komma på.
e. Northern Dancer u. Mississippi Mud e. Delta Judge - Warfare - Heliopolis.

Någon som vet om han hade "stora fullblodsfötter"? Har sett ngn avkomma med mkt tråkiga sådana...men kan ju ha kommit från mödernet också,jag minns tyvärr inte det...

Dom (tre) avkommor efter Ragtime Band jag sett är alla fullblod med bra hoppförmåga och okej rörelser. Trevliga i tempramentet av god modell och bra storlek.
En hade gravt överbett och en annan stora fötter.

Tack så himla mycket... Någon som vet när han är född? Lever han fortfarande? Vilken färg hade han??

Läste lite högre upp att han hade dålig fertilitet på slutet .. kanske därför hans sista avkomma föddes 99.
Hur var han i psyket du som träffat honom på riktigt..??

Han var jättetrevlig det jag såg av honom (i stallet, löshoppning, betäckning).
Har för mig att han har avkommor födda efter 99 men i hbl-aveln.

okej på det viset...
Synd att man inte kan se en bild på honom.. Hade varit spännande....

Jag hade en avkomma efter Ragtime Band, hade gått på banan i 7 år och fick avlivas pga trauma efter 3 år hos mig.
Hoppade trevligt, rörde sig okej och var väldigt mysig vänlig och snäll (dock tyvärr lite "skadad" av banan).

Vi tävlade ingenting pga hans enorma skräck för transporter.

Har faktiskt haft en bild på Ragtime Band, kan ha den kvar. Ska leta...

Kontakta Krister Schildt som hade honom länge på station så har han säkert någon bild. (Hörby-trakten)

Hmmm, faktum är att jag så sent som för 2 år sedan var och tittade på en fullblodsvalack som då var ca 4 år, som var till salu. Dvs han var född -01 eller 02. Han var efter Ragtime Band - MEN han var inte registrerad, eftersom Ragtime Band inte var godkänd eller registrerad för avel längre. Hästen i sig, såg väldigt trevlig ut, men med typiska fullblodsfötter...

Okej på det viset.. provred du den hästen?? Hur verkade den vara i psyket? Det stoet som vi har här hemma är kanon i psyket och jag hoppas innerligt att hon lämnar det vidare till sina avkommor.. ska bli spännande att se...

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: Piaff
·
Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 391
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 693
Avel Hejsan! Jag har letat och googlat överallt för att hitta info om min tyskfödda häst. Men jag får inte fram något. Tänkte om det finns...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
6 880

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka