Tink

Trådstartare
Nu har jag bestämt mig för att köpa ragdoll, ett ganska enkelt val faktiskt :bow:
Kikar på lite olika färger och är speciellt förtjust i brun colourpoint, men även olika tabbyvarianter är fina.
Kan inte alla som har ragdolls visa upp sina skönheter?

Sv: Ragdolls

Ja, det här med vilken färg man ska ha är inte lätt. Jag skulle helst ha en av varje! :D

Här är min älskade avelshane Cirrus, som dock fått flytta till mina föräldrar och lillebror då han tycker det är jobbigt att bo med en fertil hona. Han är brun bicolor, en av mina favvofärger!

När han hade som mest päls i julas:

cirrus173.jpg

Från i våras, då var han nästan 2 år gammal:

cirrus206.jpg

Sen har vi min avelshona Dimma, blå colorpoint.

dimma277.jpg

Stolt mamma till sin första kull!

208.jpg

Och så har vi min lilla prinsessa Mozzarella, som bor hos fodervärd. Hon är blå bicolor och dotter till Dimma här ovanför. Och sanslöst söt, och vet om det... ;)

nr3z.jpg

nr3v.jpg

Och sist ut min lilla älskling Rocky som är bror till Mozzarella och är kvar här hemma i väntan på drömhemmet. Något som matte inte klagar en sekund över! Han är blå colorpoint och ska bli lika fin som mamma när han blir stor, hihi.

nr4u.jpg

nr4aa.jpg

/Erica

Åh vilka fina missar.
Cirrus :love:
Har det blivit några småmissar efter honom ännu?

Åh vilka fina missar.
Cirrus :love:
Har det blivit några småmissar efter honom ännu?

Ja, hans första kull (3 st) är lika gammal som min, dvs de är drygt 4 månader nu och har flyttat "hemifrån". Och hans andra kull (5 st) är snart 6 veckor samla. Måste åka och titta på dem nu när de är som sötast! :love: Sen har han även parat en till hona som väntar kattungar inom en vecka ungefär. :) Han har 2 till på kö också, och så tänkte jag tillverka egna Cirrusbebisar här hemma i vinter hoppas jag! :banana: Men sen blir det definitivt stopp för honom och så får han gå i pension och se sina bebisar växa upp. :love:

/Erica

Jag ville ha en brun colorpoint. Men det vart en bicolour. Vart så kär i henne när jag såg henne på bild.
Det är våran första ragdoll.

aini2-014.gif

aini2-013.gif

aini2.gif

aini.gif

Vilken söt tjej :)
Hur gammal är hon?
Är hon bara sällskap eller ställer du ut henne också?

Cirrus :love: :love:
Världens finaste kisse (näst efter mina två förstås ;) )

/Asso - största Cirrus-fanset ever :p

De andra missarna är underbara med, Erica!

Hon är född den 27e April. Hur gammal blir man då? *orkar inte tänka*

Hon är främst för sällskap, men jag ska ställa ut henne lite också. Har aldrig ställt ut förut men uppfödarna tror jättemkt på henne som utställningskatt så jag ska iaf försöka :) Har dock inte riktigt bestämt när än.

Jag ställer mig på kö :angel: :D

Haha, ja bara du hör av dig när det är dags så, har inte sådär jättebra minne alltid. :D

Cirrus :love: :love:
Världens finaste kisse (näst efter mina två förstås ;) )

/Asso - största Cirrus-fanset ever :p

De andra missarna är underbara med, Erica!

Åh ja! :love: Och tänk att du fortfarande inte träffat honom. :eek: När han blivit gosekastrat i vår och jag har kattungar hemma så MÅSTE du komma och hälsa på, sådeså! :D

/Erica

Hon är född den 27e April. Hur gammal blir man då? *orkar inte tänka*

Hon är främst för sällskap, men jag ska ställa ut henne lite också. Har aldrig ställt ut förut men uppfödarna tror jättemkt på henne som utställningskatt så jag ska iaf försöka :) Har dock inte riktigt bestämt när än.
Åh, lustigt! Min Cirrus är också född 27 april, fast 2005 då och inte 2007. ;) Då är hon ungefär 4½ månad nu!

Klart du ska prova ställa ut, det är jättekul! :idea:

/Erica

Vilka fina ögon! :love: Måste erkänna att jag gillar den färgen bättre än britternas orangea... :angel:

Ja, du har ju ingen aning om vart hon kommer ifrån heller :angel: Du kanske hörde att dom planerade att hålla henne själv som utställningskatt om inte "det" hemmet dök upp :) Så jag tror på henne :)

Ja, du har ju ingen aning om vart hon kommer ifrån heller :angel: Du kanske hörde att dom planerade att hålla henne själv som utställningskatt om inte "det" hemmet dök upp :) Så jag tror på henne :)

Ja alltså, hon har ju föräldrar för det. ;) Hon ser jättefin ut på bilderna!

/Erica

Liknande trådar

Övr. Katt En av mina uppfödningar flyttade till min kompis (som är uppfödare) på foder. Då var hon 14 v. Redan från start togs hon bara väl omhand...
Svar
13
· Visningar
1 219
Senast: Bison
·
Övr. Katt Hejsan, jag heter Jonas och har en blandras (50% ragdoll, 50% huskatt) vid namn Lizzy, hon är ett år gammal om ett par dagar och är...
Svar
8
· Visningar
2 299
Senast: Praefatio
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 586
Senast: Sassy
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar