K
Kajkan
har en ragdoll som står stadigt med tassarna på jorden...Han lämnar helst aldrig golvet. Att hoppa upp på stolar, bokhyllor etc. skulle aldrig falla honom in. Detta är min första ragdoll men jag visste ju innan att den räknades som en "markbunden" ras eller vad man ska kalla det. Trots det hade jag nog förväntat mig att han åtminstone skulle kunna tänka sig att hoppa upp på fönsterbrädan ibland eller så. Eller föredra att sova i den bästa fåtöljen men nä det är golvet som gäller. Skulle dock vilja veta VAD det är som gör att vissa raser inte flyger runt bland bokhyllor och julgranar medan andra gör det.
Kanske finns här någon mer ragdollägare här som har samma upplevelser som jag. Folk som kommer på besök säger nämligen till mig att det måste vara något fel på min katt. Att höfterna är felkonstruerade, den där kattrasen är väl sönderavlad osv. Men min katt är ju friskförklarad av vet. Men nu börjar jag ju ändå bli orolig att det är något fel på honom. Och jag har svårt att förklara för dessa människor varför han trivs bäst på golvet hela tiden.
Kanske finns här någon mer ragdollägare här som har samma upplevelser som jag. Folk som kommer på besök säger nämligen till mig att det måste vara något fel på min katt. Att höfterna är felkonstruerade, den där kattrasen är väl sönderavlad osv. Men min katt är ju friskförklarad av vet. Men nu börjar jag ju ändå bli orolig att det är något fel på honom. Och jag har svårt att förklara för dessa människor varför han trivs bäst på golvet hela tiden.