mian1

Trådstartare
Har börjat öva hästarna på allvar med att gå hemifrån en och en. Valacken både leder och rider jag, stoet leder jag bara. Valacken är en fegpotta. Leder jag så får jag nästan bära honom, så seg och ovillig är han. På väg tillbaka är han desto piggare. Ändå går vi inte långt. När jag rider honom så snurrar han så fort han ser en chans. Tvärvänder och sticker hemåt. Har man inte handskar är det hopplöst att parera och jag tror säkert att detta har varit en effektiv metod att snurra av sig besvärliga ryttare. :smirk:

Stoet är som vanligt tvärt om. Hon är jättepigg på väg från stallet och långsam på väg tillbaka. Har inte vågat gå några längre promenader med henne för jag vet inte riktigt var jag har henne. Hon är som sagt pigg på väg från stallet och när vi kommit en bit iväg vill hon trava. Är detta för att det är spännande eller för att hålla farten uppe ifall en tiger skulle anfalla och då kunna göra en tvärvändning hem till stallet? Hon är inte nervig utan har öronen framåt och går rakt fram utan att sicksacka på vägen eller verka orolig.

Liknande trådar

Träning Jag behöver tips, och jag varnar redan på förhand för att det kan bli långt. Jag har en sexårig ponny som jag har haft i ganska exakt...
Svar
15
· Visningar
3 283
Senast: Kiwifrukt
·
Ridning Hej! Jag har en valack på snart 13 år, han är jätte snäll att rida och hoppa gör inte något dumt direkt men kan bocka om han är pigg...
Svar
1
· Visningar
922
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 455
Senast: Liten
·
Z
Hästhantering Det finns lika många attityder och hanterings sätt som det finns mäniskor och hästar. Och det går inte att säga att det och det är fel...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
5 012
Senast: johanssk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar