Radital på rygg o rumpa??

Sv: Radital på rygg o rumpa??

Liniment menar du?

Det har jag använt flera gånger, på massörens inrådan. Massören är utbildad och använder liniment när hon masserar.
Har även en stallkompis som använder det på sig själv och det funkar tydligen alldeles utmärkt. :idea:

Var försiktig i sadelläget så att hästen inte blir bränd där när du rider sen. Jag använder aldrig liniment där, i så fall back on track ryggstycke om det skulle behövas mera värme. Men på rumpan och bakom sadeln kan du ju ha.

Liniment menar du?

Det har jag använt flera gånger, på massörens inrådan. Massören är utbildad och använder liniment när hon masserar.
Har även en stallkompis som använder det på sig själv och det funkar tydligen alldeles utmärkt. :idea:

Aha, vad bra! Då kan jag använda det!:)

Var försiktig i sadelläget så att hästen inte blir bränd där när du rider sen. Jag använder aldrig liniment där, i så fall back on track ryggstycke om det skulle behövas mera värme. Men på rumpan och bakom sadeln kan du ju ha.

Vet du hur länge man ska ta det försiktigt? Kan man massera ryggen dag 1 och rida dag 2? Eller är det dumt att ens försöka?

Det beror nog på hur känslig hästen är. En häst här i stallet blev bränd efter ett par dagar, jag låter alltid bli just under sadeln för säkerhetsskull (om jag nu linimentar, inte så ofta iofs, behövs värme över ryggen blir det som sagt BoT istället.)

Japp, bara att använda. Den finns både i tinktur (flytande) och gel. På mig själv använder jag gel när jag har ont i någon muskel och det funkar super.

Liknande trådar

Hästvård Jag gör ofta "buklyft" på mina hästar för att kolla av rörligheten i ryggen. Min ena häst har super rörlighet, lyfter jättefint men har...
Svar
18
· Visningar
1 296
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
690
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 522
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2