Radical revolution

S

saba

Är det någon som har någon avkomma efter honom?
Hur är dom i lynnet?Har själv en efter honom.

Sv: Radical revolution

Har ingen avkomma, men det är en bra hingst! :love:

Gissar att de som de flesta toppstammade pleasurehästar kan vara ganska tuffa, men så är det med mycket toppat blod...

Hur är din då?

Vad är det för möderne? Bild?

Jag har en avkomma efter en bror till Radical, Justa Tad Rad. En hingst född -06.
Han är mkt hingst, tuff och känslig, men otroligt rätt i skallen. Hade aldrig skaffat mig en sådan som förstahäst, men nu är han perfekt! :love:

Va roligt att du brosan till honom.:dMin är väldigt likt pappan till utseende men inte till kroppen.Hon är liten å kompakt..inte riktigt PL-modellen..Men det ska nog gå bra.:)
Hon är jätte snäll,jag har inte märkt än att hon är tuff, fast de beror lite hur man defenerar tuff.:angel:Vårat mål är att komma ner till september raundown.(tror de stavas så)Men då ska inte jag rida henne utan min tränare...Jag har för taskiga tävlingsnerver..Lär mig aldrig;)
Ska du ut med din lilla på tävling??

Min är ett år så det är bara halter som gäller än sålänge! Just nu är han inte riktigt "i form" eller snarare..."betesform" :rofl: men vi börjar lite smått ändå mest för träning.

Han är dock supertrevlig och jag hoppas mycket på honom! :)

Hur gammal är din?

Vem är mamma? *nyfniken* Alltid kul att veta vad för trevliga pleasure/hus stammade quarters som finns därute! :)

Lite of...
Men den här Radical revolution.....har den nåt "släkt" med TB,s Radical Redskin?
Nyfiken jag...:D

Nej, det är bara namnet som förvillar. Det är helt olika blodslinjer!
Redskin är mer en allround/reiningmodell.

Revolution är ren Pleasure. :love:

Hon är 5..,inte så mkt riden,men vi kämpar på.
Hennes mamma är Sequins by zippo.Känner du till henne åxå??:rofl:
Men jag har en lite fråga...du som verkar så duktig;)...Min tränare å jag är lite oense om manen...han säger att manen måste klippas typ en hand(som alla andra har),men jag säger att det inte behövs ..att den kan vara flätad..typ inbakad..jag kan inte nånstan hitta i regelboken om att det står hur lång manen ska vara...Den får inte vara ojämn de vet jag..Hjälp mig..(så jag kan knäppa honom på näsan:D:D:D)eller om han får göra det på mig:angel:

De andra kanske inte riktigt skulle vara där...ops..ojoj

Regelboken säger ingenting om hur manen ska se ut, du får absolut ha kvar lång man om du vill, men fläta in den snyggt då, och hårt.

Det är ju mest att man är van att se pleasurehästarna med klippt man och anledningen är att domaren ska se halsen ordentligt, samt helhetsinrycket.

Det är en smaksak, jag tror de flesta (?) som håller på med pleasure tycker det är snyggast med kort man. Men det står inget om det i regelboken!

Vad gäller Sequins By Zippo så vet jag att hon har en avkomma med Justa Tad Rad ( Sequins First) alltså en halvbror till min. Den är född 2000.

Jag har en 1-årg hingst efter Radical Revolution. Han var med på Aprilshow och skötte sig utmärkt, var jättelugn o fin hela tävlingen.
Vi gillar honom jätte mycket, ska väl försöka starta en showmanship oxå fram på Harvest Festival.... Hoppas att få se de andra Avkommorna där:smirk: Vad heter dom?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Efter att skandalerna avlöst varandra inom ridsporten ställs nu frågan om den kommer kunna överleva. Många menar att sporten måste...
Svar
0
· Visningar
186
Senast: Gunnar
·
Western Min bästa vän och jag har köpt ett dräktigt quartersto ihop. Vi tänkte i vår naivitet att det skulle gå att samäga hästen, men det går...
Svar
1
· Visningar
382
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Det är fotografen och konstnären Crispin Parelius Johannessen bilder som bidragit till Sportbladets publicering om att dressyrryttarnas...
Svar
0
· Visningar
311
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Kraven på domare och stewarts är orimliga, det menar Crispin Parelius Johannessen som fotograferat de blå tungorna på världselitens...
Svar
1
· Visningar
511

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024

Omröstningar