Rådgivande bed av hingstar

Sv: Rådgivande bed av hingstar

De kommer på ASVH:s sida, men när vet ingen :}....förra året tog det några dagar. Är väldigt nyfiken jag med!

Var det någon som var på någon av bedömningarna? Intryck? Några blänkare?

Sv: Rådgivande bed av hingstar

Var på Bollerup och kollade konkurrensen (har själv hingst som skall till bruksprov i Februari). Kvaliteten var väl ganska blandad, fanns dock ingen blänkare vad gällde hoppning (3,5 år) inte ens någon som blev direkt rekommenderad vidare utan några som om de utvecklades (rättade till vissa fel) eventuellt kunde vara något för bruksprov. Bland gångarts hingstarna var några som rekommenderades vidare.
Dock tror jag att det kommer en del hingstar här från Skåne direkt till bruksprov dels sådana som redan blivet högt bedömda på 3-års tester (som min som nu växer och därför inte visas fram nu) vet ett par till som sitter inne med bra hingstar som inte heller visade fram dem nu. Skall bli intressant att se vad som kommer fram till bruksprovet, någon som varit någon annan stans som sett någon kanon hopphingst ?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Nu är det klart var och när årets rådgivande bedömningar för hingstar kommer att hållas. Det handlar om två platser i Sverige.
Svar
0
· Visningar
44
Senast: Gunnar
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 038
Senast: Piaff
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 411
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar