räddningsdropppar vid ridning?

proxyma

Trådstartare
Har läst å hört lite om räddningsdroppar. Går de och använda vid ridning om man har en rädd häst eller blir hästen helt borta av dom?

Sv: räddningsdropppar vid ridning?

det går, och hästen blir absolut inte borta. men det är ett akutmedel för olyckor od och inte menat att användas till vanligt. då ska man välja andra blomstermedel som är rätt för just din hästs situation.

Fast jag använder det vid alla situationer som är/kan bli ångestladdade eller skrämmande. Tex lastning, transportering, klippning, tävlingsstarter osv -på de hästar som upplever det obehagligt. Eller på mig själv *S*

Senast ändrad:

visst kan man göra så men det är inte lämpligt. då har du oftast samma problem varenda gång hästen hamnar i en obehaglig situation, istället för att använda medlen på ett djupare plan, och lösa upp orsaken till rädslan (eller vad nu problemet är). :)

jag har väldigt goda erfarenheter av bachs blomstermedel även på svårt traumatiserade djur. finns en del bra böcker i ämnet om man är intresserad av att lära sig och även några få terapeuter som jobbar med djur.

oki. går de att använda dropparna om man ska till klinik och så. min häst kan bli väldigt stressad å besvärlig i sånna situationer, tänkte mest om vet skulle behöva medicinera på någåt sett så att de inte blir fel då?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: tara
·
Hästvård Köpte en häst för ett halvår sedan. Besiktigad ua vid försäljningen, ingen röntgen gjordes. Efter ett par månader uppmärksammades...
Svar
17
· Visningar
1 583
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
8 305
Senast: Roheryn
·
Ridning Min erfarenhet är att hästar som är svåra att sko också är lite knepiga i ridningen kanske inte svåra men i alla fall inte några helt...
Svar
8
· Visningar
608
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka