Råddjur i hösilage

Sv: Råddjur i hösilage

Har stått och utfört hjärtmassage på en ensilerad orm en gång för många år sedan. Högg tag i en kaka och tyckte det kändes ovanligt kladdigt. Nyfiken som jag är stod jag och kände LÄNGE på det kladdiga för att analysera konsistensen. Tittade på den rödbruna sörjan och funderade på vad det kunde vara för växt. Rotade längre in och insåg att växten var en f d orm.

Kan säga att jag luktade ensilerad orm om tassarna i flera dagar *kräk*
 
Sv: Råddjur i hösilage

Jag har aldrig hittat något i ensilage. Däremot har jag hittat ett rådjursben i en höbal.
 
Sv: Råddjur i hösilage

Jag brukar alltid skicka ut min hund för att skrämma iväg små djur eller markera för mig att dom finns där, har på det sätter räddat livet på 2 rådjurs kid :bump: Dom flyttar sig inte för människor heller bara trycker sig plattare mot marken. Min hund älskar detta hon får inte jaga rådjur annars men hon skakar i hela kroppen när hon vet att det är dax att söka av vallen, sen far hon ut som en galning och hittar hon något som inte vill flytta på sig ylar hon så det hörs 3 kommuner bort :D :love:
 
Sv: Råddjur i hösilage

Lovisaleonora_ skrev:
Har stått och utfört hjärtmassage på en ensilerad orm en gång för många år sedan.
Ha-ha! Jag trodde först att du försökte få liv i den igen. :rofl:
 
Sv: Råddjur i hösilage

Det trodde jag också :D
Tänkte att du måste vara en RIKTIG djurvän som försöker få liv i en ensilerad orm :rofl:
 
Sv: Re: Råddjur i hösilage

Det är inte bara själva söket som är bra med hundar. Om man söker av området med hund någon dag före skörd så känner rådjursmamman lukten av hund och flyttar sitt kid.
 
Sv: Råddjur i hösilage

Jag hittade en död fågel i vårat hö , en tid sedan..också hänt skelett..
En o annan bajskorv har man lyckats få tag på , men det hör väl inte hit.. :p
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 736
Senast: Roheryn
·
Hundhälsa Nu sitter jag här och är skitorolig. Tik, född dec -12, fick första kullen på första löpet, och andra kullen på andra. Jag tog över...
Svar
1
· Visningar
1 143
Senast: Raderad medlem 94602
·
Foder & Strö Behöver lite råd om mitt hösilage :) Förra året så lyckades min fodergubbe pricka in att slå, torka och plasta balarna mellan alla...
Svar
15
· Visningar
5 882
Senast: trollmamma
·
Hemmet Det här en är lååååång historia och man kan nog inte ha så mycket mer otur än vad vi har haft. Jag och sambon började kika runt på hus...
51 52 53
Svar
1 055
· Visningar
176 704

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp