Räddad katt ur träd

Idas

Trådstartare
När jag kom hem nyss hörde jag ett ynkligt jamande högt uppe i ett träd. Katten var jätteupprörd och jamade konstant. Jag hämtade lite kattmat och stod och lockade och pratade med den, och tillslut vågade den sig ner. Den var verkligen jätteglad över att komma ner och spann och gosade. Den fick äta upp maten (den var extremt hungrig!), men den var i väldigt bra hull och jag tror jag har sett den i området sedan innan.

Vad gör jag nu? Tycker jättesynd om den eftersom den verkar så ynklig och hungrig och det är kallt ute, men samtidigt tror jag att den bor i något utav lägenhetshusen här. När jag kikade för ett tag sen satt den dock kvar och såg lite förvirrad ut. :(

När jag kom hem nyss hörde jag ett ynkligt jamande högt uppe i ett träd. Katten var jätteupprörd och jamade konstant. Jag hämtade lite kattmat och stod och lockade och pratade med den, och tillslut vågade den sig ner. Den var verkligen jätteglad över att komma ner och spann och gosade. Den fick äta upp maten (den var extremt hungrig!), men den var i väldigt bra hull och jag tror jag har sett den i området sedan innan.

Vad gör jag nu? Tycker jättesynd om den eftersom den verkar så ynklig och hungrig och det är kallt ute, men samtidigt tror jag att den bor i något utav lägenhetshusen här. När jag kikade för ett tag sen satt den dock kvar och såg lite förvirrad ut. :(
Ta hand om den och sätt upp lappar?

Ta in den och ring polisen och katthemmen och kolla om den är efterlyst. I morgon åker du och kollar om den är chippad hos polisen eller hos en veterinär. Det ska vara gratis att kolla chip även hos veterinären. Sätt också upp lappar i området, sätt ut in annons på hittadjur.se och på efterlysningar på blocket när du har kollat om den är chipmärkt.

Liknande trådar

Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 489
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Jag och en kompis stötte på en vilt jamande katt precis intill vår lägenhetsbyggnad när vi skulle gå ut i kväll vid 18. Den verkade...
Svar
4
· Visningar
1 363
Senast: Centaur
·
Övr. Katt Jag bor mitt inne i Tomelilla precis intill en stor väg i ett hyreshus. Vi har katter som äter i soptunnorna, när de börjar bli fyllda...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
9 747
Senast: tiger_lily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar