Rädda mig från Peeween

_Elly_

Trådstartare
Inte helt seriöst men då jag tillfälligt är med PeeWee och inte lyckas få till det... Det är en huvvariant. Har lagt ett lager PeeWee-strö i den undre delen men det känns som att det direkt stinker kiss även om jag skurat lådan dagen före. Hur ofta är normalt att tömma den undre delen? Katten som tillhör lådan är också okastrerad så jag antar att det bidrar men inget som kan påverkas. Såg att det finns speciella plastpåsar för att ha i botten av lådan? Tacksam för tips då det snart känns som att jag själv börjar lukta kattpiss trots vädring.

Jag tömmer underlådan typ en gång i veckan. Förvisso har jag lådor med vanlig sand också men flera av katterna föredrar pee-wee att kissa i. Jag har utan huv, vet inte om det gör skillnad. Har ca en-två nävar i underlådan. Upplever inte att det luktar kiss alls faktiskt. Tråkigt att du inte får det att fungera för dig. Har tyvärr inga direkta tips att komma med.

Japp, lager med i båda låddelarna!

Peewee som verkade smidigt... Tydligen fastnar mer sandvarianter i pälsen så kan inte hämta min evercleansand från "lagret" :p Ska skura lådan igen imorgon, hittade något antiluktpulver bland kattens grejer så får väl dränka lådan i det även om jag redan har lite i nu.

Har påsar i min Peewee och tycker det funkar jätte bra. Körde utan till en början med tyckte också då att det luktade mycket.
Tömmer min med 5-6dagar i mellan och det är 2 katter som går på lådan

Då blir det påsinköp!

Ja bikarbonat vore något? Häller i lite av det också när jag orkar ta itu med detta ikväll :)

Jag har en katt och tömmer min ca var 5:e dag. Jag är normalt väldigt känslig för lukter och tycker att det luktar betydligt mindre med PeeWee. När jag tömmer lådan så sköljer jag den alltid efteråt och låter den stå i grönsåpa någon minut. Lägger aldrig strö i bottenlådan. Viktigt att lagret i topplådan inte blir för tjockt för då blir det så himmelens mycket spån som går till spillo - men det får heller inte vara så tunt att det glipar någonstans för då upplever jag att det luktar mer. :D

Bottenlådans pellets blev dränka i antistink och större mängd bikarbonat. Samt skurat igen och nu verkar det vara betydligt mer luktfritt :) Förstår inte vad problemet var dock :/ Det övre lagret försöker jag hålla så att det täcker, måste ändå skrapa runt för att få ner kisset. Hade nog varit enklare om den undre delen varit djupare.

Liknande trådar

Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
5 112
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Katt Undrar över era åsikter/erfarenheter! Jag har flyttat till en liten etta på andra våningen. Jag har också en medelstor hund -...
Svar
17
· Visningar
3 028
Senast: Haukur
·
Övr. Katt Tekla är fem år gammal i år, och är en hederlig bondkatt. Går in och ut som hon vill. Går både på lådan inne, och gör ifrån sig ute -...
Svar
19
· Visningar
10 056
Senast: Kattmatten
·
Övr. Katt Våran 1½ åriga kastererade hankatt har kissat inne ända sedan vi köpte honom som kattunge. Detta har skett lite sporadiskt i en stor...
Svar
2
· Visningar
987
Senast: Sol
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCIV
  • Black Friday
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur