Rädda jordgubbsplantor?

cili

Trådstartare
Jag köpte mig ett gäng jordgubbsplantor för drygt två veckor sen. När jag fick tag i dom var bladen lite bruna i kanterna men jag planterade om och skötte enligt instruktionerna. Dessvärre spred det bruna sig nedåt och nu har de flesta plantorna blivit helt bruna och ser döda ut.
Finns det något sätt att få liv i dom igen? Hur?

Jag får inte tag i kundservice där dom köptes så det vore ju smidigt om det gick att rädda plantorna på egen hand

Sv: Rädda jordgubbsplantor?

Jag hade tagit kvittot med mig och reklamerat. Inte försökt rädda.

I värsta fall har plantorna någon sjukdom som kan sprida sig. I bästa fall har du helt enkelt usla livsodugliga exemplar som behöver kuvös för att överleva.

Du har betalat för prima vara och det ska du ha.

Sv: Rädda jordgubbsplantor?

Dumt nog är dom beställda via internet och stället ifråga har ingen fysisk butik som jag kan besöka. Får försöka jaga dom via telefon igen då :(

Liknande trådar

Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 415
Senast: Hyacinth
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
J
Övr. Djur djur e ju de mest ärliga och gulligast som finns, finns ingen människa som e så ärliga som dom... Jajaj iaf, melissa, var den första...
Svar
1
· Visningar
975
Senast: jooosan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka