Rädda degen

Trissa

Trådstartare
Jag har precis satt en kanelbulledeg att jäsa, men nu måste jag ge mig iväg och det dröjer några timmar innan jag kan ta hand om den. Funkar det att baka ut och jäsa igen, eller är det bara att göra en ny? :(

Sv: Rädda degen

Det är inga problem! Stoppa den i kylen och låt den kalljäsa istället. Gör jag ofta med bröd och bulldegar, får ibland stå över natten:)

Sv: Rädda degen

Japp...ställ svalt så jäsningen avtar. Den tar ny fart när den blir "varm" igen.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
20
· Visningar
1 636
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har bestämt mig för att göra försök nummer tre på att ta körkort. De två första försöken har slutat dåligt. Det andra försöket...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 195
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 072
Senast: Sassy
·
IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
1 257
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30