Rädda Benjamin, Yucca, Bonsai och Gardenia! Död eller levande!

Sv: Rädda Benjamin, Yucca, Bonsai och Gardenia! Död eller levande!

Okej! Hmm, då skulle jag vilja ändra min åsikt om sukkulenter. Om man har dom i lerkrukor DÅ är dom enkla växter...
På Ikea när man köper växter så står det ju lite om hur de ska skötas.. Dom borde ju skriva att dom ska stå i lerkrukor också då.. Jaja.. =)

Tack för tipset!! Ska plantera om mina Aloe Vera i helgen om jag hinner då!!:)

Jag har äntligen lärt mig hantera min benjaminfikus! Den har hängt med i ca 20 år nu och tidvis har den varit fruktansvärt gles. Den har fått leva bara därför att jag har fina minnen från när jag fick den. Men nu har den hamnat på ett ställe den gillar och den är otroligt tät och frodig!

Den står på en byrå innanför ett sydöst-fönster, så den har med andra ord en väldigt ljus plats men står inte ovanför ett element. Men det som har gjort mest skillnad, är att jag har insett att gula torra blad inte är lika med för torr jord. På vintern minskar jag ner vattningen ordentligt, och numera så tappar den inte på lång väg lika mycket blad som tidigare. Prova att låta den vila lite vintertid, alltså mindre vatten, och så mycket ljus som möjligt.

Aloe däremot, där har jag fortfarande problem... :crazy:

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 379
Senast: Magiana
·
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 072
Senast: Vallmo
·
T
Hästmänniskan Vänder mig till den allvetande Bukeligan för att få kloka infallsvinklar på ett problem lika gammalt som havet. ;) Ska försöka fatta...
2 3
Svar
48
· Visningar
7 197
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Hudvårdstråden 2
  • Headset