L

lisenfisen

är det någon soom är med om att er häst ibland stressar upp sig och blir mer och mer rädd min foderhäst kan göra det vissa dagar när jag är ute och rider och hoppa till åt allt och stressa upp sig och göra sig mer och mer rädd medans dom flesta daagarn är hon kolugn.... isåfall vad brukar ni göra för att lugnan ner hästen?:eek: :eek:
 
Sv: rädd

är det någon soom är med om att er häst ibland stressar upp sig och blir mer och mer rädd min foderhäst kan göra det vissa dagar när jag är ute och rider och hoppa till åt allt och stressa upp sig och göra sig mer och mer rädd medans dom flesta daagarn är hon kolugn.... isåfall vad brukar ni göra för att lugnan ner hästen?:eek: :eek:

Galoppera för att bli av med lite energi, som ofta är orsaken i så fall.
Sätta den i arbete öht.
 
Sv: rädd

För det mesta är min häst väldigt lugn och höjer inte på ögonbrynen för något. sen, vissa dagar, kan han vara som en tickande bomb, tvärnita för en kvist eller börja takta för att det smällde i en postlåda. Varför han ibland ser spöken vet jag inte, det är egentligen världens coolaste häst jag har...Men när det väl händer brukar jag inte bry mig utan bara driva på och inte göra någon större sak av det hela.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej, Jag har stött på ett antal hästar på min ridskola som vid skötsel och borstning börjar ”vifta” med framhovarna och liksom ”dunkar”...
Svar
5
· Visningar
782
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 850
Senast: Miiikaela_
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
505

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp