Rädd/Inte rädd för nya platser

S

Silly

Nån som vet om man kan stärka självförtroendet på en kanin på något sätt? Vissa av våra kaniner har varit väldigt nyfikna och orädda av sej, i nya miljöer undersöker dom minsta vrå osv medans endel av dom lagt sej plat mot marken så fort dom lämnat sin vanliga bur. T ex när vi flyttade ut en av pojkarna till gräsbur slutade han äta och dricka o la sej inne i huset medans en av honorna gladerligen ränsade buren från gräs och låg ute större delen av tiden.. visst kan d va så att kaninerna bara är olika till sättet men nåt måste man väl kunna göra? :confused: :confused:

Sv: Rädd/Inte rädd för nya platser

Mina kaniner var lika dana. Dom stressade upp sig såfort dom inte var i buren. De ja gjorde var att ja tog med dom till olika platser och lät dom gå om kring och bekanta sig med den nya miljön. Det hjälpte för dom :)
Nu älskar dom att utforska nya ställen som dom alldrig har varit på. Det är mitt tipps och de funkade utmärkt ! :)

Håller med Sofie. Men så är det ju även olika från kanin till kanin hur det reagerar. Min kanin är oxå lite osäker av sig på nya platser. Han "vågar" tex. bara äta i sina burar, inget gräs när han är utanför buren eller när vi är och tävlar.

jaa precis..de beror ju på hur kaninen är ! är den rädd av sej så kan de ju bli svårare att vänja den vid nya platser.. :smirk:

Mjo... Inte för att min är rädd av sig, men lite spec. är han allt.. Håller du med Sofie..? :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka