simba_112
Trådstartare
Jag går och grubblar och grubblar över en häst som jag inte kan släppa tankarna på. Jag är medryttare på en gård som för ett tag sen fick hem en ny häst. Den här hästen har med stor sannolikhet blivit... Mindre bra behandlad kan vi säga. Vi vet egentligen inte vad som hänt henne, men hennes förtroende för människor är inte så stort. Hon är väldigt nyfiken och kommer gärna fram för att titta. Men minsta antydan du gör att röra vid henne så drar hon sig undan direkt. Får du fast henne så går det att greja med henne utan större problem (jag har inte testat själv, ägaren berättat). Hon har tillåtit mig att stå och klappa henne längre stunder när hon är lös efter en hel del övertalning från min sida, mutat med morötter. Hon har stått kvar även då morötterna tagit slut. Men hon är fortfarande misstänksam. Hon tillåter mig inte att klappa huvudet, då drar hon sig undan direkt, om det är för att hon är rädd att bli illa behandlad eller rädd att bli fångad och fasthållen vet jag inte. Hon är 6-7år gammal.
Hur hade NI arbetat med en sån häst?
Hur hade NI arbetat med en sån häst?