Rädd hamster blir lös i magen!

J

Jozephin

För ett 2-3 veckor sedan köpte jag ju en till hamster... Lille Chili! :love: Chili hittades på den lokala zoohandeln och som jag har erfarit därifrån visste jag att det skulle ta tid att lära känna honom, så är det nämligen med alla hamstrar jag köpt därifrån (rätt många). :smirk:
Hur som helst, Chili har fortfarande svårt att acceptera mig och andra i familjen men jag går mycket varsamt vra. Jag får hålla i honom och sånt där men med ytterst varsam hand om man säger så. Dock är det så att så fort jag pysslar med honom så blir han lös i magen. Att han bajsar vid just dom tillfällena är ju inte konstigt eftersom han blir "upphetsad" av det eftersom han fortfaarnde är skrajsen av sig.
Någon som vet hur detta kommer sig att han blir lös i magen just då? Han är det nämligen inte annars. Hans mage verkar, eller rättare sagt är, helt okej och balanserad när jag inte pysslar med honom och han är i sin bur ostörd.

Jag har hhört om någon annan här på forumet som också hade detta lilla "problem" med sin "rädda" nya hamster.
Någon som kan ha en aning om vad det beror på?

Och som sagt det är bara när jag pysslar med honom och för övrigt är han hur bra som helst i magen, inga sjukdomstecken över huvudtaget. :bow:

Sv: Rädd hamster blir lös i magen!

Antar att det var mig du syftade på med "skrajsa" hamstern. ;)

Jag lät min sötnos vara ifred 1 vecka till då han inte verkade acceptera att någon åysslade med honom men nu kan jag ha honom uppe men det kommer fortfarande kluttar men "torra" varianten nu.

Borde kanske till lägga att det nu har gått 5 veckor (med tiden på zoot) och han är fortfarande lite skarajsen av sig.

Så mitt råd är. Ta det varligt och en dag har Chili antagligen accepterat dig. (passa på att bjuda på godbitar när han är uppe så kommer han förstå att det inte är farligt utan att man blir mätt av att vara uppe :smirk: )

Hehe, ja det var du. Jo men jag gör ju så så att det skall nog gå tillslut, eller ja, jag vet att det skall gå. Får se hur han är idag... KOnstigt bara att han blir lös i magen när han blir lite skraj... :crazy:

:devil: Tänk att man är så populär!

Hum.. Är hamstern helt vaken när du håller på med den?

Stresshormoner sätter fart på tarmarna på alla djurslag o verkar på sikt nerbrytande på tarmslemhinnan.
PL

Nej självklart inte. :smirk:

Hehe, klart att den är vaken när jag pysslar med honom. :p
Haft 16 hamstrar och något har jag i alla fall lärt mig på att ha dom. *ler*

Det förstod jag faktiskt :angel:

Så hur mår lille skarmtrollet idag då?

Hehe... ;)

Tja du han sov när jag gick upp i morse och stack till jobbet så jag vet inte riktigt. :crazy:
Nä mend et är nog bra. Igår var det förstås samma sak när jag pysslade med honom.

Den andre är det andra grejer med dock. Vild som attans. :)

:smirk:

Ok. Jag personligen gillar hamsrar med krut :devil: :angel:

Jodå. Men du vet har man röjt från klockan 7 på kvällen till 7 på morgonen som en raket så blir dom lätt lite slöa på morgonen vet du när dom just lagt sig. ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka