Rädd för vattenpölar

G

godistrollet

Hjälp!
Min häst är rädd för mindre vattenpölar och när man "sprutar" vatten t.ex. när man spolar av honom. Men han klarar av att gå i stora vattenpölar. Har försökt träna honom genom tillit men vägrar fortfarande :(
Tacksam för svar!

Sv: Rädd för vattenpölar

Min vill se botten ,eller åtminstone grässtrån i vattnet, då kan det vara väldigt djupt.

Min vill se botten ,eller åtminstone grässtrån i vattnet, då kan det vara väldigt djupt.

Förstår inte riktigt vad du menar?? Tycker den det e djupt när den ser grässtråna? :)

:angel:Nej DÅ är det inte djupt, men svarta pölar är jättedjupa, ner till Kina kanske.

jag ser nu att jag missat ett inte i inlägget :crazy:

Liknande trådar

Hästhantering Min häst tycker inte om när det finns träd på ena långsidan utanför ridbanan, skyggar för dom och vill inte gå ända ut på spåret ginar...
Svar
2
· Visningar
783
Senast: Buzzter
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 760
Senast: mamman
·
Träning Min häst är egentligen allt jag drömt om - brukar säga (eller iaf tänka) att han är precis den hästen jag fantiserade om när jag var 10...
2
Svar
20
· Visningar
3 413
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 893
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar