Rådas spårträning i Örebro!

Gabbi

Trådstartare
_MG_3922.jpg

Väntar ivrigt på spårträningen.

_MG_3894.jpg

Kan vi göra det nu? Nu-nu-nu?

_MG_3932.jpg

Först lite tid för eftertanke och reflektion..

_MG_3926.jpg

..och spår!

_MG_3933.jpg

Vispen får assistans med sniffandet.

_MG_3938.jpg

Äntligen lite koncentration.

Sv: Rådas spårträning i Örebro!

_MG_3905.jpg

En annan liten kändis gör sin spårdebut.

_MG_3914.jpg

Hm, hur får man den ren?

Härliga bilder! Gillar den sista på Råda. Naturligtvis var det spårträning i Örebro som jag missade!

Vad roligt:D
Fina bilder, alltid lika roligt att få läsa om andras framsteg

För att beskriva lite mer exakt vad vi gjorde, det har ju varit en del trådar om spår på sistone. Rådi älskar att arbeta, men är en rätt livlig dam, så ibland blir det mest fort och inte alltid så rätt.

Imorse åkte vi till Örebro för att bla få lite spårträningshjälp av Piru. Vi la små näringsrutor, eller sökrutor om man vill kalla dem det. Dessa är alltså små upptrampade rutor med godis i, för att hunden ska få belöning när den följer fotspår. Går den utanför det stora fotspåret finns där inget godis, vänder den tillbaka in igen hittar den.

Rådas första uppgift var att sitta lugnt och fokuserat innan hon fick gå rutan, annars sveper hon bara förbi den. Det gick bra tycker jag, och det var först på slutet när vi började gå ut spåret lite ur rutan som hon missade några godisbitar.

Efter att ha haft rena fyrkanter, fick Rådi leta godis i trianglar, med en liten godishög längst upp i toppen. Detta för att hon ska få en förväntan uppåt/utåt, och i nästa skede klev vi också ut några steg uppåt för att Råda skulle kunna spåra ditåt.

Det var ungefär så mycket spårträning vi kunde utsätta henne för på en förmiddag.

En liten sprallis;)
Det blir fortsättning på träningen då.

Hon sov väl länge efter det där, det är jobbigt att koncentrera sig:D

Min hund älskar att spåra och har lite för bråttom = jag orkar knappt runt.

Jag tycker det inlärningssättet låter intressant!

Och den lilla vita kändisen ser ju ut att vara född för det där :D

Vad kul! Fina bilder!

(PIRU, vad snäll du är som hjälper till, och nästan alltid erbjuder hjälp när folk har probelm)

(PIRU, vad snäll du är som hjälper till, och nästan alltid erbjuder hjälp när folk har probelm)

Ja, han var jätteduktig tyckte jag. Jag lärde mig betydligt mer än på klubben, vilket iofs inte är så konstigt eftersom det här blev mer som privattträning.

Vad kul! Fina bilder!

Tack det värmde :o

kul o kunna hjälpa till med det lilla man kan. Sen o se att små detaljer är A & O för o få en funktion i saker och ting istället för bara flams.

Bägge hundarna var det inga problem med alls igentligen utan Råda är som Jääkäri en ivrig hund som gillar det mesta.

en harley gilla ju o gå där typ o äta så o få han o spåra lär ju vara en baggis.

Ja, även du kan förvåna ibland! ;)

Nä, men seriöst så är det jätte snällt.

Hade jag bott närmare så skulle du fått fostra Birk lite med!:devil:

Ja, även du kan förvåna ibland! ;)

Nä, men seriöst så är det jätte snällt.

Hade jag bott närmare så skulle du fått fostra Birk lite med!:devil:

Ska snart till Sundsvall o visa upp Piru för en kennel som vill använda han i avel o sen göra extriördelen för korningen.

Nämen! Där var det ju en bild på gammeln:D.

Jag tackar båda för en jättetrevlig förmiddag! :bow:
Och mycket riktigt nu sadlar vi om till att bli spårfånar!:banana:

Liknande trådar

Hundhälsa Hur gör ni andra som tävlar/tränar mycket med era hundar? Jag har en BC på 2,5 år. Kör canicross varannan dag mellan 6 och 10 km...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: Jadzia
·
Övr. Hund Jag har blivit kronisk sjuk och sitter här med en ung vallhund som jag inte klarar av att aktivera. Min prognos är oklar, jag kan bli...
Svar
18
· Visningar
1 958
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 714
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 614
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka