Radannonserna

Sv: Radannonserna

Precis som det skrivs är det inte Bukefalos som utvecklar och sköter om annonssidorna.

Dock är det självklart så att även jag kan ha och har åsikter om dem.
Jag visste att de arbetade med nya annonssidor och har så gjort under en lägre tid.

Jag hade dock trott att jag skulle få titta lite på dem innan de lanserades och även få reda på när så skulle ske.

Det var en lika stor överraskning för mig som för er när de dök upp för en vecka sedan.

Jag har inte velat ge mig in i denna diskussion här på sidan tidigare då jag inte velat påverka den i någon speciell riktning.

Mitt första intryck av den nya annonssidan var bra. När jag sedan började försöka använda den var intrycket sämre.

Jag har pratat lite med equippa och jag har även sett att de fixat till en del saker. Jag har även tittat på alternativa lösningar.

Jag vill mycket gärna ha fler synpunkter, vad tycker ni om equippas nya annonssida. Har ni ändrat er uppfattning på något sätt den senaste veckan?

Jag upplever den som komplicerad att söka med.

Det var mycket smidigare innan.
Om jag nu tex söker på en new forest ponny i den åldern, det könet som gjort det och det, och sen ska söka på något annat så får jag klicka av allting igen osv. Det är mycke krångligare allting.

Det verkar inte heller gå att klicka på bilderna utan att behöva gå in i själva annonsen! Innan räckte det med att hålla musen över bild symbolen så fick man se en liten bild.

Tidigare funkade det super - nu uselt. Orkar inte ens rabbla upp allt som inte funkar.

Går man in på hjälpfunktionen finns det bara överskrifter, men ingen text. Ingenstans finns information om vad annonserna kostar - eller så är jag blind.

Satte dessutom in en annons för ett dygn sen. Den är betald och finns med på mitt "konto". Däremot finns den inte med bland annonserna. Trevligt att det bara är annonsören som ser annonsen :mad:.

Jag tycker den är otroligt rörig. :p
En undran. Vad betr. efterlysningar har vi ju blivit hänvisade dit men jag kan inte hitta någon sådan sida längre.
Jaja dom kanske ordnar till sidan. Man får väl maila dom

Det som är bra med ändringen är
att man kan välja valack,sto eller hingst
Välja pris själv

Resten är rörigt:mad:

Tyvärr tror jag att folk inom kort kommer att dra sig för att använda annonssidorna, då det inte alls är användarvänligt.

Jag själv har slutat titta, då sökfunktionen är under all kritik.
Har även mailat till Equippa och visserligen fått bra svar och att det som jag nämnde är vad de flesta efterfrågar. (enl. svaret) Det spelar ju dock ingen roll om inget förändras.

Min tankar:
Fördelar: Sättet att välja län och pris är helt okej.
För den som är annonsör är det lättare att överblicka sina annonser/återinsätta etc.

Nackdelar:
Indelningarna i många kategorier är dåliga.
Det går inte att markera mer än ett alternativ åt gången (jag lyckas i alla fall inte). Låt säga att du letar häst mellan 164-172 cm, då behöver jag markera mer än en kategori och det är inte möjligt. I stället får jag med alla hästar, även ponnyer.
Sökalternativen måste ju sorteras. Ålder i stigande ordning, likaså mankhöjd. Resten i bokstavsordning.
Finns fler saker, men dessa känns väldigt väsentliga enl. mig.

Förstår faktiskt inte hur man kan genomföra en sådan här ändring, har de inte någon hästkunnig anställd som kan kolla igenom väsentliga saker i testversion innan man genomför på riktigt.
Och då har ju ändå en del saker ändrats nu, mot när det först kom ut...:smirk:

T ex sidan hastannonser.se har i mitt tycke en vettig indelning vad gäller sökalternativ. (kolla under avancerad sökning)

Jag var stamkund på Equippas tidigare sida. Kollade jämt på annonser. Men nu struntar jag i den sidan och anvädner bara hastnet och hastannonser. De var tidigare inte alls lika bra som equippa, men nu är de mycket bättre.

Men var inne igår och kollade/kommenterade DIN annonssida här på buke. Vart tog den tråden vägen? Den såg ut att vara jättebra iaf!

Det som är dåligt med den nya equippa:
*Man måste göra som samma sökning om man kollar på bilderna under en annons och sen går tillbaka.
*Man borde kunna välja fler mankhöjder, söker jag efter en häst, vill jag kanske ha från 155 - 170, då får jag söka flera olika gånger. Lika med ålder och ras.
*Det finns ingen knapp att man vill till "nästa sida" längst ner, utan måste skrolla upp för att gå till nästa sida.

Det som är bra, är att man kan söka på område (även flera områden samtidigt). Att man kan avgöra hur mkt information man vill se om hästarna direkt i annonslistan (eller vad man ska kalla den).

Det känns som de vill bli som den danska sidan: http://hest.dba.dk/. Men de har inte lyckats. Den danska sidan är mkt bättre.'

Förstår faktiskt inte hur man kan genomföra en sådan här ändring, har de inte någon hästkunnig anställd som kan kolla igenom väsentliga saker i testversion innan man genomför på riktigt.
Och då har ju ändå en del saker ändrats nu, mot när det först kom ut...:smirk:

Att man ens vågar lägga ut en skarp version som inte är klar :eek:
Första dagen fanns det ju inte några hästar att se på ens. De borde prova den INNAN den ersätter den redan (bra) fungerande annonssidan.

Tummen ner för Equippa :devil:

Har även mailat till Equippa och visserligen fått bra svar och att det som jag nämnde är vad de flesta efterfrågar. (enl. svaret) Det spelar ju dock ingen roll om inget förändras.

Det verkar ju dock som att alla får samma (AUTO) svar.
De kan inte ens besvära sig med att ta åt sig av det man skriver.. :(

Buuuuu!!! på Equippa!

Det verkar ju dock som att alla får samma (AUTO) svar.
De kan inte ens besvära sig med att ta åt sig av det man skriver.. :(

Buuuuu!!! på Equippa!

Jag har faktiskt fått personliga svar båda gångerna som jag skickat in. Alltid något. Skickade med en länk till denna tråden också, men det fick jag inte kommenterat.

Men att de inte kan fixa till de allra mest väsentliga sakerna är för mig väldigt skumt. Man vill väl att folk ska fortsätta använda sidan...:angel:

Wow, en sak tror jag är ändrat nu! Det är att man nu redan i första rutan kan välja om det är häst eller ponny som man letar efter. Det var bra.
Men jag saknar fortfarande möjligheten att kunna markera flera alternativ i samma ruta...

Och jag tar nu tillbaka det som jag tyckte var positivt innan, nämligen att det var smidigt att återinsätta annonser. Jo, smidigt är det, men annonserna får ju helt konstiga datum (måste ju komma överst när de förnyas). Nu hamnar de troligen på det datumet när man satte in annonsen första gången.

Senast ändrad av en moderator:

Hur vet du det? :o

Jag trodde jag fick det.. men pratat med vänner som fått exakt på bokstaven samma svar.

Bra att någon får det iaf.

Jag tycker också det är surt. Sidan är numera värdelös.

Hur vet du det? :o

Jag trodde jag fick det.. men pratat med vänner som fått exakt på bokstaven samma svar.

Bra att någon får det iaf.

Jag tycker också det är surt. Sidan är numera värdelös.

Att jag får personliga svar menar du? Jag har inte fått samma svar som er andra och mina frågor besvaras, så jag utgår ifrån att någon verkligen läst vad jag skrivit. Och olika svar två ggr! ;)

Två saker som jag stör mig otroligt mycket på; när jag har sökt på någonting får jag upp en hel sida med annonser - om jag då klickar på en annons och sedan klickar så jag ska komma tillbaka till sökresultatet så hamnar jag ofta på "ursprungssidan" och måste skriva om hela sökningen igen. :mad:
En annan grej är att om det ovanstående nu skulle funka när man klickar tillbaka så kommer man automatiskt överst till sidan och inte vid den annonsen man just läst utan då måste man scrolla ner igen ifall man vill läsa annonserna som kommer nedanför den.
Suck säger jag bara ...

*Det finns ingen knapp att man vill till "nästa sida" längst ner, utan måste skrolla upp för att gå till nästa sida.

Ja just det! Det är också väldigt jobbigt.
En sak till är också att när man går tillbaka från en annons man just har läst så kan annonserna flyttats om på sidan, det som tidigare var den femte översta annonsen kan nu t ex ligga överst vilket är förvirrande.

jag gillade absolut euqippa förut, men nu är det jätteörigt och söksystemet funkar inte alls. och på min dator så låser sig det sig fast o blir segt (jag har ändå bredbandsbolaget) och det är helkasst...

jag gillar förändringar men tyvärr har det blivit jättesvårt att lägga in rätt annonser, söka annonser. Man tappar intresset.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka