Radannonserna

Sv: Radannonserna

Jo jag vet att det är en rullgardinsmeny där, men den funkar inte alls så som jag vill att den ska. Visst, nån kanske har lagt in fel, det händer. Men 99% kan inte ligga fel...!

Det verkar också ha blivit fel ras på väldigt många vid omläggningen. Jag har en annons unte och helt plötsligt var mitt halvblodssto (med full stam) ett ridponnysto utan stam. Härstamningen var också bortplockad.
Satt nu och kollade runt och det är väldigt många SWB som står som ridponnyer utan stam. Fast de har båse stam och mankhöjd över 170.

Det verkar också ha blivit fel ras på väldigt många vid omläggningen. Jag har en annons unte och helt plötsligt var mitt halvblodssto (med full stam) ett ridponnysto utan stam. Härstamningen var också bortplockad.
Satt nu och kollade runt och det är väldigt många SWB som står som ridponnyer utan stam. Fast de har båse stam och mankhöjd över 170.

Japp, så verkar de flesta ha blivit. Fastän man lagt in SWB med full stam, så står Ridponny utan stam. Härligt!:smirk:
Dessutom verkar den lägga till uppgifter, om man valt bort att man inte vill bli kontaktat via mail, så funkar inte det. Står maila annonsören i alla annonser nu...
Och på en annons (unghäst dressyr) las det till startat 1.40 hoppning. Hmm liksom... :crazy:

Och sökuppdelningen ska man ju inte tala om, helt rörig. Måste ju åtminstone vara i bokstavsordning.

Jag skickade också ett meddelande till dem, de måste ju ha fått hur många synpunkter som helst vid detta laget:angel:

Jag tror faktiskt att det är sant att de gjort förändringen efter önskemål. Den stora svagheten på denna sida har varit att man inte kunde söka på ras utan fick söka på prisklass förutom vissa raser.
Jag har fått bra svar förutom det första. Härstammning finns fortfarande med enligt dem och tittar jag i nya annonser så finns den där. Det verkar som om informationen försvunnit vid omläggningen av de gammla anonserna (vilket jag meddelat dem). De har redan gjort om så man kommer till den detaljerade söksidan först och inte till alla annonser.
När de får detta att fungera fullt ut så kommer det nog att bli riktigt bra dock inte som förut ;)

Tycker jag fick ett bra svar tillbaka på mina synpunkter. Snabbt svar också, jag tänkte att det skulle ta tid, då de borde få hur mkt synpunkter som helst, men kanske är det så att många tycker det ser helknasigt ut, men orkar inte skicka i väg sina synpunkter. Vilket är synd!
En del saker av det jag nämnde är tillfixade nu.

Jag skrev tillbaka igen och påpekade sådana saker som fortfarande gör att sidan inte är användarvänlig, så förhoppningsvis blir det väl bättre framöver.

Framförallt blir jag fortfarande tokig på att det är sådan röra i listorna, även om rubrikerna är lite bättre. Kan de inte komma i bokstavs resp. nummerordning!!

KL:

:rofl: vilka lustiga katogerier man kan gå in på på rullgardinen eller vad man säger :D nosgrimmor:D vad e de för ide eller ska de va träns:p sen e de total oordning o mkt märkliga rubriker:rofl:

dom har verkligen misslyckats:mad: saknar gamla equippa:cry:

Kan vi inte skriva en protestlista och skicka in de verkar inte vara intresserade av att ändra igen.

detta fick jag till svar när jag kontaktade sidan:

Den nya sidan har tagit hänsyn till alla de användare, som under lång tid har inkommit med önskemål om mycket mer specificerad insättning och därmed sökning av annonser. Om man vill, så slipper man nämligen nu att sitta och bläddra runt bland flera hundra annonser och finner på det viset sin vara/häst snabbare!

Annonsören upplever förhoppningsvis också att varan/hästen blir snabbare såld, då användarna kan avgränsa sökningen och endast se just det som är relevant för dem.

Vi har redan många nya annonser som har inkommit och de fortsätter att strömma in - vilket vi naturligtvis är glada för. Men vi har också fått in flera konkreta synpunkter, som vi tar hänsyn till de kommande dagarna då vi fortsätter att förbättra sidan.

Så du ska inte se den nya siten som statisk - där kommer många fler förbättringar den kommande tiden. Du är naturligtvis också välkommen att skriva in om du har några konkreta synpunkter på insättning av annonser eller sökning - vi tar alla synpunkter i beaktning i den fortsatta processen med att utveckla siten.

Med vänlig hälsning
Karin Lundvall

Webredaktör, Equippa.se

Vi skriver protestlista! Ska vi be alla skriva in här eller fixa en lista på nätet där man får fylla i?

vi måste få tråden att synas, folk verkar inte gå in på bukehjälp eller har jag fel:confused:

nånting måste göras:banana: det verkar vara autosvar och dom verkar inte bry sig för jag svarade på svaret men fick inget svar igen.

kl*

Såg också att de hade ändrat, fy sjutton vad dåligt det blev! MYCKET bättre förrut :(

*kl*

Kan bara hålla mer er andra, sidan är mkt sämre nu!!! Nä tillbaka med den gamla sidan istället så man orkar kolla annonserna igen, nu vägrar jag gå in där...

*kl*

Tycker också att det är en STOR försämring på equippa.se. En del saker är bra, som att man kan välja flera län samtidigt och inte behöver hoppa mellan länen. Men vad gör det när man inte kan läsa annonserna???? :cry: På min dator blir det bara en tom vit sida istället för annonstext!

//Alice

vad sysslar dom med på equippa egentligen? jag skulle inte tänka mig att lägga in en annons så som sidan ser ut idag. ännu mindre orkar man ju sitta och leta efter det man söker.

den här tråden borde ligga mer synligt så att fleras synpunkter kommer fram!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka