Radannonser

Rimfaxe

Trådstartare
Jag har just varit inne och sökt lite på radannonsforumet och slogs då av att vissa annonser är sedan årsskiftet. Är det inte lite väl länge att ha kvar annonser? Vore det inte bättre att låta dem ligga kvar kanske 3 månader? Inom den tiden brukar de flesta ha fått sina varor sålda (eller så har de hunnit lägga ut dem x antal gånger till utan att ta bort den gamla).

Sv: Radannonser

Håller med, jag blir lite osäker på så gamla annonser.. vet ju inte om varan finns kvar eller inte, har hänt att jag har
ringt och säljaren har knappt fattat vad jag pratat om...:o

Nej dom borde försvinna efter en ca 3 månader som du säger..

Som det ser ut i dagsläget så är det upp till annonsören att radera äldre annnonser. Vi moderatorer kan radera,men det är väldigt tidskrävande då vi måste gå in på varje enskild annons och radera.

Väldigt många annonsörer är duktiga på att ta bort sina gamla annonser. Men självklart finns det en del som glömmer bort detta :)
Jag skall försöka titta om det på något sätt går att lösa detta med automatik. Annars får jag ta och lägga tid på att radera äldre radannonser för hand.

Det går inte att lägga in någon automatisk påminnelse som går ut till annonsören en viss tid efter annonsen är upplagd? Då med en rekomendation att ta bort annonsen om varan är såld? :) Någon form av automatisering vore förstås bra. :)

Jag förstår att det skulle bli krångligt med mycket manuell hantering, fast jag har också kontaktat annonsörer om varor som varit sålda för länge sedan. Trots det har annonsen ändå legat kvar länge, länge efter att jag fått svaret att varan är såld... :confused:

Jag tror jag hittat en lösning som kan radera annonser äldre än säg tre månader. Förhoppningsvis kommer det fungera som jag hoppas ;)
Grejen är den att om varan säljs efter en dag och annonsen inte tas bort kan det ändå bli lite dumt om inte annonsören tar bort annonsen. Samtidgt som det säkert kan finnas annonser som mycket väl kan ligga lång tid och fortfarande vara aktuella så det vore dumt att ta bort annonser för snabbt per automatik.
Att skicka någon form av påminnelse är ingen dum idé, jag skall titta på om det kan gå att lösa på något bra sätt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
23
· Visningar
2 047
Senast: Wingates
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
998
Senast: Ketrawzc
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 875
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden