Råd vid marsvinsköp

R8n

Trådstartare
Ja, nu ska jag snart köpa marsvin och självklart fastnade jag för en gris i affären igår.

En mycket söt liten rexkorsning. Hon hade rexpäls, en vivel vid varje höft och så var hon lite långhårig vid bakändan.

Brun/golden tror jag hon är..

Eller ta en unge från en uppfödare senare i Juli.
Det är inte ens säkert att jag fastnar för någon av ungarna som kommer.

Jag har inte tänkt ha dem till något särskilt utan bara till sällskap.

Så, några tips/råd?

Sv: Råd vid marsvinsköp

Så, några tips/råd?

Skaffa minst två, se till att du har plats med en stor bur, tänk över så att du har tid och råd (även vid oförutsedda vet.besök), försäkra dig om att du har tillgång till bra hö o.s.v.

Har för mej att du har marsvin och så innan, så jag antar att det inte är köpråd i form av vad som behövs och så du behöver utan vem du ska välja?

Jag skulle valt den i affären om du nu har fastnat för lillgrisen där. När jag köpte mina var jag jättesugen på att vänta till en uppfödare hade levklara. Givetvis var jag ju tvungen att åka runt och kika i affärerna och då hittade jag mina två flickor som jag inte ångrar en sekund att jag tog. Gå på känslan av att det var den du redan har träffat som du ska ha, det hade jag gjort!

Hoppas att det blir bra i slutänden!:bump:

Jag skulle nog köpa den i affären, om jag gillade den. Du vet ju som du sa själv inte ens om du gillar dom som kommer! :)

Men jag är inte alls säker... ;)

Helt rätt!

Har 3 honor och 2 hanar hemma just nu :)

Svarar er alla..

Jo, jag tänker nog köpa den lilla damen som finns på zoo´t för hon var otroligt söt också får jag en gris tidigare än i slutet på Augusti ;) :D

Ja, jag är påväg dit nu :D :love:

Håll tummarna för att hon är kvar. Och självklart blir det bilder så fort hon kommit innanför dörren ;) :D

Nu är hon hemma! :love:

Men jag vet dessvärre inte om jag kommer behålla henne. Hittade endel "småfel" på henne nu när jag släppte in henne i buren.

Hon har ett sår vid nosen, 2 extra tår på baktassarna och är lite hårlös på sidorna, som de på zoo sa att det hade med hennes dräktighet att göra.

Jo, just det. Hon fick en kull ungar när hon var 12 veckor gammal :crazy:

Men jag vill inte lämna tillbaka henne, hon är verkligen urmysig, inte alls rädd för händerna och super söt :love: men lämnar jag tillbaka henne, så avlivas hon eftersom djuren på zoo´t inte får kosta pengar :(

Så, jag ska ringa zoo´t och veterinär imorgon få se vad man kan göra åt extratårna, om de är ivägen eller om de kan sitta kvar.

Bilder är på uppladdning

Min kompis hade ett marsvin med extra tår, men där var det inget problem vad jag vet ( har ingen kontakt med henne nu pga olika anledningar ) Usch vad tråkigt att det ska vara så, speciellt när du tycker om henne och hon verkar vara så mysig :love:
Väntar spänt på bilden :)

Jo, jag ska fråga på en sajt där många mycket marsvinskunniga är medlemmar. Säkert någon där som kan besvara mina frågor :)

Bilden är påväg, bara datorn inte segade så in i :devil:

namnls1.jpg

namnls2-1.jpg

Ååh men va söt hon va ! :love:
Gud , nu blir jag sugen på att köpa ett till, har ju bara två.... :angel:
Eller ev ta kull, vad heter sidan ? :)

Åhh sikken liten sötnos!
Nu vill jag har fler... Hmm skaffa större rum först då, rätt trångt alla redan. Men jag vill vill vill!

Bra köp, hon är underbar. Hoppas bara att du "kan" behålla henne nu med

Ja, hon är jättesöt :love:

Nu hänger jag inte med... vilken sida?

Hoppas jag med. Annars får hon nog stanna ändå, kosta vad det kosta vill ;) :angel:

Sajten med marsvinskunniga, det kan vara kul att kolla vad det är för någon :)

Hon blir sötare var enda gång man ser henne :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka