Råd/Tips tack!!

Suzi

Trådstartare
På söndag ska jag köpa en ny dressyrsadel! Men grejjen e det att jag vet inte så mycket om vad som e bra o dåligt osv! Vilket märke ska man ha? Vad rekommenderar ni? Min pålle e en vbl travare, rätt rak i ryggen, liten manke men lång..Ja,, länkar bilder. Svårt kanske o se men ni e juh så proffsiga här på Buke så hoppas få lite tips iallafall!!:bow: Sommarbilderna e mina nyaste, han ser ungerfär likadan ut i dagens läge. Men mer muskler ska det bli, direkt mina lungor funkar som dom ska!!! (jag har en Pelita hoppsadel 31" vidd (normal mot bred) o 17" i sätet)

http://www.pixbox.se/pic_show_id16707594.html

All hjälp e guld värt!!!:banana:

Sv: Råd/Tips tack!!

Hej!
Hur mycket pengar har du tänkt att sadeln får kosta och på vilken nivå ska du rida?
Det finns många bra sadlar på marknaden men det beror ju lite på vad du ska ha... Om du bara tänker rida på volten typ en gång i veckan själv så kanske du kan ta någon billigare sadel, typ Zaldi, Hubertus eller liknande?

Om du satsar seriöst och kan tänka dig att betala för en bra sadel rekomenderar jag Amerigo, Childerik eller annan liknande som passas ut efter både dig och hästen.

Lycka till!

Sv: Råd/Tips tack!!

Jag glömde ju skriva summan men ca. 7000 kr (det kommer jag att ha med mig iaf) Kommer inte att rida på volten 1 gång i veckan:D Hästen är utbildad L:c/L:c men mer kommer det nog att bli. Kommer att rida för tränare (Dressyr,ej utbildad men duktig! ) 1 gång i veckan, sen träna själv. Rider just nu med hoppsadel så dressyren har börjat kännas "onödig" då det känns som om att jag sitter som en kratta och får inte riktigt skänklarna om honom ordentligt!

Vill ha mer tips! Nån!!:crazy::eek:

Liknande trådar

F
Utrustning Vill gärna ha lite tips på hoppsadel som kan va värt att prova på följande häst: *Rak rygg, tämligen normal (inte takig eller särskilt...
Svar
3
· Visningar
989
Senast: MoQ
·
Utrustning ska köpa en dressyrsadel till hästen o vill ha lite tips :) Har en JW hoppsadel o en griffin youngrider allround som slit o släng i...
Svar
8
· Visningar
770
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka