Råd om paddock underlag!

MattiZ

Trådstartare
Hej, nu är det så att jag behöver lite råd ang min paddock och vill få lite tips från er på buke, ni besitter ju enorm kunskap tillsammans! :D

Mina föräldrar, som verkligen är riktigt snälla och gör allt för mig beviljade ju min önskan om att få göra om min gräspaddock till en grus. Men eftersom de har lite den attityden att de vet bäst och billigast är bra, trotts mina försök till att få dem att inse att det inte bara är att lägga på sand och sedan är det bra.

Men i vilket fall så står vi här nu med en paddock som är väldigt djup och väldigt tung större delen av året(vintern fryser den och är platt/stenhård ist) vilket jag inte är nöjd med och inte hästarna heller.

Så min fråga är egentligen vad som är bäst att lägga på?

Så det ser ut nu är all matjord borttagen och grus på lagt en massa, sista lasset kom det med vääääldigt finkorning sand som gjorde banan värre än någonsin. På toppen av detta behövs även en del grus till för vi har en vattenledning under som abosolut inte får frysa, så först efter detta gruset som ska läggas på så blir det ett topplager, fungerar det då med 0,8 stenmjöl för att göra den fastare?

Ursäktar för krånglig förklaring, men jag hoppas ni förstår! :D
Behöver all hjälp jag kan få. Vore bra med om ni skriver vad era olika förslag kostar osv ;D
 

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 182
Senast: Ajda
·
Anläggning Jag står i ett stall där vi har en mycket gammal ridbana. Nu har vi börjat fundera på om det går att fixa till ridbanan. Jag har läst...
Svar
1
· Visningar
1 606
Senast: warg
·
Hundträning Grannen har två cane corsos som skäller som galningar så fort vi rör oss på vår gårdsplan och de ser oss (i trädgården ser de oss inte)...
Svar
12
· Visningar
1 032
Senast: Luff
·
Anläggning Halloj! Det är dags för oss att äntligen efter 18 vintrar utan ridhus att äntligen den 19:e vintern bygga ett! Vi är en rätt lång bit in...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
19 148
Senast: Reville
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp