Råd om kaninsmåttingar...

H

Hemligisten

Hej alla, har nu införskaffat två små kaninhonor från en och samma kull. Nu undrar jag om någon vet om det är något speciellt jag bör tänka på vid hantering och skötsel av dessa två. De är ca 8 veckor och bor i vinerbonadutebur med fri tillgång på hö och vatten.. får även pelletsblandning så de håller värme och hull.

Tänkte bygga en lite större utebur och undrar om någon har bra tips på isolering som fukar sommar som vinter...?

Ena tösen är mer tam än den andra, finns det något sätt att hjälpa henne att lita på¨oss i familjen annat än att vi försöker spendera så mkt tid som möjligt med henne? eller bör man låta henne vara?

När kan man börja vänja dom vid sele?
Tips på lekar?

Hoppas på många svar...

Sv: Råd om kaninsmåttingar...

när du ska lära dom vara i selar ska de vara 2 månader tror jag det är.. för annars har itne skelettet vuxit färdigt elr ngt..:p

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 154
Senast: Anna-Bella
·
Foder & Strö Hej alla duktiga här.. Är lite villrådig och tvekade för att skriva detta då det känns så självklart med analys av sitt hö att det känns...
Svar
7
· Visningar
1 315
Senast: Sara75
·
Utrustning Ursäkta för långt inlägg men jag måsta få skriva.:D Har förstökt söka lite runt i internet men hittar inget bra svar på mina...
Svar
16
· Visningar
3 313
Senast: Unafraid
·
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 807
Senast: MaritH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar