råd om inridning?

N

nilemarindy

hejhej.
har en polsk arab som jag nyligen ridit in.

hon skulle skickas iväg till galoppen i tyskland, men fick problem med inridningen.

hon skickades till skåne vid 2-3 års ålder, där dom tyvärr "förstörde" henne.

hon stegrade.skenade slängde av ryttaren. hon reste sig direkt vid upphoppet.

vi hämtade hem henne direkt när vi fick höra om det, väl där stog hon själv helt svettig och frustande. det tog flera dagar innan hon blev sig själv där hemma igen, efter det tog vi för på henne och nu har jag tagigt mej an på henne.

jag vet nu andlednbingarna till avrför hon reser sig och sticker. hon är väldigt känslig i munnen och får panik när hon inte vet vad hon ska göra (detta är en väldig ambitös häst) hon vill verkligen göra mig till lags. problemet jag har nu är galoppfattningarna. då hon inte förstår varför jag skänklar. hon sticker, brallar skuttar,stegrar (då när jag tar i henne) lyckligt vis har hon nu märkt att jag sitter som klistar så nu håller hon bara på nån minut. vad har ni för råd?

har försökt få henne i galoppen under longering, man hon bara stressar och skentravar=/

behöver råd:)

Liknande trådar

Träning Halloj! Har en helt fantastisk 3åring som verkligen är mitt allt! Jag har haft honom i snart 6 månader och jag red in honom för 5...
2 3
Svar
45
· Visningar
5 756
Senast: Eliteanka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2024