Råd från matchningsexperterna?

majola

Trådstartare
Det gäller benskydd...

Min häst har ett överben som gör att hon bara kan ha lindor mak, inga senskydd eller strykkappor. Fram har hon vid hoppning senskydd och boots.

Vad blir då snyggast vid tävling? Hon behöver snart ett par nya senskydd och boots kostar ju inte så himla mycket, så ni har fria händer att föreslå en helt ny benutrustning!

Hästen är ganska ljust brun och har en brun pessoasadel. Min kavaj är brun och tjejen som annars tävlar henne har en marinblå kavaj.

Weihnachtsreiten-200601.jpg

Färg på lindorna? Jag lindar alltid med paddar och gillar ovanpå det kombilindor eller elastiska. Lägger inte ridbandage med rena fleecelindor. Vilka senskydd?

Sv: Råd från matchningsexperterna?

Jag har en skimmel som rids med brun sadel, brunt träns.
Skydd och boots är svarta, tävlingschabraket är svart och vitt (och lite lila :angel: ) och jag har vita ridbyxor och svart klubbjacka med vitt tryck.

Om du ska ha både svart och brun utrustning till din bruna häst tror jag att de här skydden kommer passa skitbra, däremot kan du glömma ordet "billigt" i såna fall... :eek: de kostar typ 1200 ;)
Beträffande lindor i hoppning så är inte jag särskilt förtjust i det, men jag tycker i såna fall att du ska ha svarta.

Jag skulle också tusen gånger hellre ha ett par senskydd bak, men nu går det inte så det måste bli lindor. Tyvärr.

"Funkar det" med svarta skydd till i övrigt brun utrustning?

Jag har det.
Sen får man ju liksom välja om man vill matcha hästen eller sadeln ;)

Bruna eskadron skydd fram och bruna lindor bak blir nog snyggt :)

Jag tycker man alltid att benskydden ska matcha sadeln, i ditt fall bruna skydd då! Och lindorna ska antingen ha samma färg som schabraket, eller samma färg som benskydden, tycker jag!

Orkar inte rabbla upp alla benskydd jag tycker är fina, beror på vilken prisklass du har tänkt dig, men Veredus är bra och snygga, finns båda billigare och dyrare modeller!:)

kolla in verdeus gel carbon. skit snygga oc sitter så himla bra. har aldrig haft några bättre skydd..

Bruna senskydd, boots och bruna lindor i likartad nyans bak.
I hoppning tycker jag att skydden ska matcha sadeln, men i dressyren ska lindorna matcha schabraket. :p

håller med fhanny.. veredus carbon gel :love: & sen bruna läderboots från prestige eller hg :angel: & bruna lidor så klart!

mycket snyggt, om man nu måste ha boots och lindor :angel:

Liknande trådar

Träning Jag kör normalt unghästar utan några skydd alls så länge de åker lugnt och fint (vilket de alltid gjort). transportskydd introduceras...
2
Svar
37
· Visningar
2 766
Senast: Corax
·
P
Utrustning Pållan har vid hoppning (både hemma o träning) och skogen: *eskadron senskydd (flexi soft) fram, *neopreneboots fram, *låga...
2
Svar
27
· Visningar
2 882
Senast: IterBis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar