Min shettis har haft tendenser till fång, i form av fångnacke och kuddar på rumpan. Hon är kraftigt överviktig och ska gå ner väldigt mycket. Saken är den att man känner revbenen väldigt tydligt (ser dom dock inte) men hon är fet över nacke, bogen, fettkudde över frambenen och bakdelen.
Hon har på en vecka gått ner kring buken 10 cm, från 173 cm till 163 cm.
En före bild
En bild från igår
Men som ni ser syns det inte ens, tycker i alla fall inte jag. Hon går bara ner kring magen och revbenen känns bara tydligare och tydligare men fettet som ska bort sitter minsann kvar.
Hon går dygnet runt med sin greenguard i en skogshage.
Motioneras i alla fall 6 dagar i veckan med körning för att bränna så mycket fett som möjligt nu så hon går relativt hårt. Jag känner mig helt virrådig då jag inte vill hon ska gå ner i vikt för fort, samt att det underlättar ju om hon går ner på rätt ställe.
Mina funderingar är på om hon får för lite mat/för mkt?
Är det hälsosamt att gå ner såpass fort, jag har alltid hört att det är bättre att gå ner långsamt?
Eller är det bara att fortsätta som vi gör nu och så tids nog så försvinner fettet där det ska?
Hon har på en vecka gått ner kring buken 10 cm, från 173 cm till 163 cm.
En före bild
En bild från igår
Men som ni ser syns det inte ens, tycker i alla fall inte jag. Hon går bara ner kring magen och revbenen känns bara tydligare och tydligare men fettet som ska bort sitter minsann kvar.
Hon går dygnet runt med sin greenguard i en skogshage.
Motioneras i alla fall 6 dagar i veckan med körning för att bränna så mycket fett som möjligt nu så hon går relativt hårt. Jag känner mig helt virrådig då jag inte vill hon ska gå ner i vikt för fort, samt att det underlättar ju om hon går ner på rätt ställe.
Mina funderingar är på om hon får för lite mat/för mkt?
Är det hälsosamt att gå ner såpass fort, jag har alltid hört att det är bättre att gå ner långsamt?
Eller är det bara att fortsätta som vi gör nu och så tids nog så försvinner fettet där det ska?