jos
Trådstartare
Har en 17-årig c-ponny med enorma humörsvängningar. För tillfället är han inne i en väldigt trotsig period (som nästan helt säkert beror på att jag har haft för lite tid för honom och håller på att förlora ledarskapet - men det är en helt annan diskussion). Humör- eller beteendeförändringarna sker ofta ganska långsamt och sedan kan beteendet hålla i sig i upp till drygt ett år. Såhär har det hållt på så länge jag haft honom, så det är inget nytt.
Han är väldigt pigg, på gränsen till för het, och som sagt, trotsig. Nu på sistone har han blivit väldigt tunn så jag vågar inte minska kraftfodret. I höstas/vintras hade han en liten fångsläng pga att andra i stallet gav honom "nåt kilo" (minns ej om det var derby eller krafft sport) till lunch för att boxgrannen fick, detta utan att jag visste om det.
Jag vill helst ge honom något som BARA ger hull, men gissar att det är önsketänkande..
Hur är kornkross ur fångperspektiv? Majs- eller rapsolja?
Fråga gärna om ni inte förstår mig - jag uttrycket mig sällan klart på mina lediga dagar.
Han är väldigt pigg, på gränsen till för het, och som sagt, trotsig. Nu på sistone har han blivit väldigt tunn så jag vågar inte minska kraftfodret. I höstas/vintras hade han en liten fångsläng pga att andra i stallet gav honom "nåt kilo" (minns ej om det var derby eller krafft sport) till lunch för att boxgrannen fick, detta utan att jag visste om det.
Jag vill helst ge honom något som BARA ger hull, men gissar att det är önsketänkande..
Hur är kornkross ur fångperspektiv? Majs- eller rapsolja?
Fråga gärna om ni inte förstår mig - jag uttrycket mig sällan klart på mina lediga dagar.