Popcorn

Trådstartare
Nu till helgen har vi bjudit in kompisar på raclette. Är det något speciellt
man bör tänka på?
Vi har lånat från en kompis för att testa.:angel:

Någon mer som har provat? :D
 
Sv: Raclette

Jag har ätit raclette hemma hos en kompis och mitt tips är att inte ställa en tillbringare av plast mot raclettejärnet :angel:
 
Sv: Raclette

Det är GOTT!
den enstycksförpackade cheddarskivorna som passar till hamburgare är mycket goda att ha till (förutom racletteost då). Även tex creme bonjour i olika smaker är god att smälta.

Tunna skivor av det kött och grönsaker, de lagas fortare. Värm upp racletten i tid och ställ ingen typ av smältbart material för nära.
Läskflaskor/glas ska tex inte stå för nära för då blir läsken ljummen och inte vidare god;).
 
Sv: Raclette

Jodå, mina föräldrar har en. En gåva från oss döttrar. Aldrig använd:angel::mad:

Ska nog ta tillbaka den och testa tror jag;).
 
Sv: Raclette

Kokt potatis och creme fraiche är gott till.

Jämte kött (kyckling-, fläsk, oxfilé i tunna skivor) är det gott med t ex salami eller rökt skinka (av italiensk typ).

Inlagda päron, zucchini i skivor, paprika, champinjoner, löj, purjo, minimajs, ananas, sparris... man kan lägga på nästan vad man vill.
 
Sv: Raclette

Existerar verkligen racletten?? Jag trodde det var en 80-talsmyt! ;)

I Schweiz existerar desvärre racletten i allra högsta grad....

Jag gillar inte raclett men så har den raclette jag ätit varit traditionell schweizisk med riktig racletteost, bara lukten gör mig spyfärdig och smaken är inte mycket bättre.

Mitt tips blir att använda någon annan ost än raclette.

Vad man har för tillbehör är ju en smaksak, men kokt potatis, skinka (lufttorkad), paprika, lök och svamp är väl det traditionella.
Vitt vin lämpar sig bäst som dryck.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Har en gammal MacBook som är typ 13 år. Den funkar ok men börjar bli ganska trött och hänger sig ofta. Har kollat runt på nya datorer...
Svar
2
· Visningar
287
Hundavel & Ras Jag har tänkt att frysa in sperma från min ena hane i år, i fall att jag själv vill använda honom längre fram. Är det någon som har...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: Linda_A
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
871
Senast: Shixle
·
Hästmänniskan Jag har lånat ut min häst på foder till en tjej i närheten. Hon har haft honom ett par månader och jag hade velat prova och se om han...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 263
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp