L

Loviika

Är det någon som vet om Jean-Claude Racinet fortfarande åker till Sverige? Finns det någon annan som som kan manipulera (flexion-relaxation) så som som han gör? Någon som har erfarenhet av att manipulera och rida på detta sätt?

Sv: Racinet

Hej!

Det var Cricco Ekberg som tog hit Racinet till Sverige, men hon har inte möjlighet att ordna kurser för tillfället. Det är dock inte omöjligt att han kommer igen i framtiden.

Mitt hetaste tips till dig är att du kontaktar Cricco! Hon undervisar ju själv också (är B-tränare i dressyr).

Sv: Racinet

Osteopati= en annan typ av kiropraktik. Genom att få hästen sträcka/slappna av i vissa muskler och positioner kan man få bort blockeringar i hals och rygg. Min pappa kan lite sånt :) han gick på kurs för J-C för något år sen. Det är jättespännande eftersom det då är hästen som gör jobbet själv, inte direkt någon som står och slår med en klubba för att rätta till en kota ;)

Lite manipulationer kan man ju göra vid ridning också, det kanske Cricco kan. Skulle vara kul att rida för henne nån gång. Någon som har hennes nummer och vet vad hon brukar ta? PM:a gärna mej isåfall! Har ju sett henne rida, men iofs var det på en rätt ung häst så jag tror inte det gjorde henne rättvisa.

Liknande trådar

Gnägg Vad betyder Hästlivet för dig Har du eget stall eller inhyrd Hur ser rutinerna ut Är ridning/körning eller annat något du gör eller är...
Svar
0
· Visningar
350
Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Nevermind
·
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 280
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 462
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar