Racesafe storlekar?

sesofper

Trådstartare
Hejsan!
Hade tänkt mig att köpa en väst från Racesafe och undrar vilken storlek som hade passat mig bäst. Jag är 15 år, väger cirka 45kg, är 1,63cm lång. Mitt midjemått är 60cm, bystmått 76cm. Är alltså rätt liten och kort, haha. :) Men har någon av er en väst från just Racesafe och kan ge mig ett hum om vilken storlek jag borde ha?

@sesofper
Är något större än dig, 162 cm, ca. 55 kg och med MM ca. 67 cm samt BM 91 cm. Har dessutom väldigt lång rygg. Jag har Children XL - Long back. Skulle tippa på att du har typ Children XL - "vanlig" eller möjligen Children L. Dock är det väldigt viktigt att verkligen prova ut västen så att den sitter helt rätt! Så åk till någon butik som säljer den och testa storlekarna :)

@sesofper
Är något större än dig, 162 cm, ca. 55 kg och med MM ca. 67 cm samt BM 91 cm. Har dessutom väldigt lång rygg. Jag har Children XL - Long back. Skulle tippa på att du har typ Children XL - "vanlig" eller möjligen Children L. Dock är det väldigt viktigt att verkligen prova ut västen så att den sitter helt rätt! Så åk till någon butik som säljer den och testa storlekarna :)
Hej, jag åkte inom Hööks och testade västarna. Kom fram till att en L shortback hade passat perfekt, då jag har väldigt kort rygg. Hursomhelst tack ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver tips på säkerhetsvästar som passar till långa smala, men "kurviga" tonårstjejer. Dottern har nu provat i stort sett alla...
Svar
1
· Visningar
598
Senast: MimmiNO
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 978
Senast: Mabuse
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 490
Senast: Ajda
·
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 230
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka