Race efter toabesök..

C

Caltha

Hm, ja. Min kisse får lite fnatt många gånger när han vart på lådan. Lådan står i källaren, och efter att han har varit där rusar han ibland i panikartad fart (ser ut som om han har ett monster i hälarna ungefär) upp för trappen, så att han slirar på parkettgolvet, och sen fortsätter han i samma fart uppför trappen till övervåningen. Och jag tror han brukar springa in i sovrummet bakom sängen, och sen stannar han där och jamar ganska högt, ibland lite klagande låter det som.. Men sen kommer han fram efter 3-4 jamningar och allt är som vanligt igen. :confused:
Varför gör han såhär tro? Kan han ha ont när han går på lådan? Eller är det nåt mentalt kanske?
Det ser ut som någon mysko blandning av panik, smått förtvivlan och bus.. men jag vet inte.

Någon som har en katt som gör likadant?
Är det nåt att oroa sig för tror ni? Han är i övrigt en någorlunda soffpotatis och jag ser honom aldrig i den här farten annars.

Sv: Race efter toabesök..

Visserligen är min misse fartfylld i övrigt, men han kan få extra/nya ryck efter toabesök med nummer 2. Då far han runt en del och jamar högt klagande om man inte busar med honom (=jagar honom).

Förra missen var likadan hon, kanske inte riktigt lika mycket på senare år dock (när hon var över 10 år..).

Nya missen vet jag inte riktigt än för han har bara skitit här en gång ;)

Då är jag inte ensam alltså, inget att ora sig för då kanske.. Har inte haft min kisse så länge heller, några månader ifs, men det är kanske den senaste månaden bara som han har börjat med det här. Och jag tror även här att det är när han gjort nummer två som han får fnatt :D

Men då kan man ju undra varför de egentligen gör detta?? Eftersom flera katter verkar ha lika egenheter vad gäller detta. Konstigt..

Jepp, när äldsta katten har varit och lassat får hon en jäkla fart. :rofl:

Min katt, soffpotatis, gör så. Det är samma runda varje gång, men han ylar inte. Min mormors katt gjorde likadant när han levde, likaså den katt vi hade när jag var (mycket) yngre. Liksom psychogrrls katt så vill även min bli jagad.

Min hund rusar så också ibland när han varit ute, även om han "bara" har kissat. Och gillar att bli jagad.

Haha, detta verka vara ett vanligt fenomen hos katter då verkar det som :D knasiga djur!

Men en dum fråga, hur tusan ser ni att era katter vill bli jagade och busas?? Själv tycker jag bara att min ser stressad ut nog som det är när han kutar som om han hade Hin Håle själv i hasorna.. Eller så har han bara kul, på sitt vis ^^ Har lite svårt att tyda hans kroppsspråk på den här fronten.. ;)

Haha, detta verka vara ett vanligt fenomen hos katter då verkar det som :D knasiga djur!

Men en dum fråga, hur tusan ser ni att era katter vill bli jagade och busas?? Själv tycker jag bara att min ser stressad ut nog som det är när han kutar som om han hade Hin Håle själv i hasorna :crazy: Eller så har han bara kul, på sitt vis ^^ Har lite svårt att tyda hans kroppsspråk på den här fronten..

Min äldsta dam som kutar som en tok efter hon lassat gillar inte att bli jagad. Däremot ser man tydligt på den yngre honan jag har när hon vill leka jagis. Hon ställer sig redo för start och plirar på en med klarvakna ögon, det rycker lite i kroppen på henne och bara man gör ansats till att börja jaga henne åker hon iväg som ett spjut, studsar efter väggar och rasar verkligen av sig... med jämna mellanrum låter hon en fånga henne för lite bus, men sedan ska hon iväg igen.

Men en dum fråga, hur tusan ser ni att era katter vill bli jagade och busas??
Han jamar och ser busig ut. Ibland hittar han på något bus som han vet ger uppmärksamhet. Sedan springer han samma runda varje gång, med mig efter, och lägger sig efter en kort distans på rygg och vill bli upplockad och gullad med. Och så kurrar han. :D

Naaw.. va gulliga små busfrön ni verkar ha. Varför kan inte min kisse vara så busig! Han är "bara" väldans gosig och knasig :D haha

Så gör mina katter oxå. Och så gjorde även jag själv när jag var liten har min mamma berättat.

min katt älskar när jag jagar henne, utomhus som inne. Det syns på henne. Vi har en lån korridor på övervåningen där brukar vi jaga varandra ;) Sambon tycker inte alls vi är konstiga :angel:

När hon går ut sätter hon sig på trappen och väntar på mig, kommer jag inte ut går hon några meter sen vill hon in igen, kommer jag ut så springer hon som en idiot, och jag ska såklart efter, men jag undvikter att klättra i träden.

han lägger bak öronen och hoppar mot mej på sidan. så säger ja bu å då drar han järnet :d

jag tror att de känner sig "tunga" innan de har gjort sina behov och sedan känner sig fjäderlätta :idea:
Min kisse bajsar ENORMA korvar! ser ut som om hunden varit i kattlådan, så jag förstår om han känner sig som en fjäril efteråt ;) mina katter gör inget efter att de bajsat. de krafsar bara golvet runtomkring i evigheter.. men när hunden bajsat/kissat så börjar hoppa hon runt å busa ;)

min katt gör likadant fast ibland även innan hon ska på toa det blir en jäkla fart och så vill hon gärna busa samtidigt och om inte jag vill så ger hon sig på toarullar mattor osv.men jag tror inte hon har ont snarare kanske lite obehag av att vara jätte skitnödig,.:rofl:

Sellan - Haha, ja det var ju en teori. Att de liksom flyger fram av lättnad efteråt :rofl:

Hottis - Vill hon busa samtidigt?? hur går det till? :crazy: :rofl:
Katter är roliga djur! ^^

så gör mina katter åxå. å oftast så sitter dom å smyger på varann så när den ena är klar så blir de race genom huset :)

Liknande trådar

Övr. Katt Dörrar: Tillåt inga stängda dörrar någonstans i något rum, inklusive garderobsdörrar. För att öppna en dörr, ställ dig på bakbenen och...
Svar
13
· Visningar
2 232
Senast: corona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Motionscykel?
  • Hyresrätt villa
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur