Rabies vaccination

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare Lima1
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 1 417
L

Lima1

Hej! Undrar om någon här vet hur mycket det kostar att rabies vaccinera och chipmärka sin katt i förberedelse för utlands flytt? Funderar på att dra till Skottland till våren. Eller i alla fall så snart katterna får åka, för jag tänker inte lämna bort mina små älsklingar, :love: (3st).
Tänkte ringa vet. så snart så möjligt och beställa tid, men vill gärna veta vad det kostar ca innan. Måste ju veta om jag har råd till detta.
Undrar också om någon här har erfarenhet av att resa inom Europa med sin katt, och hur det gick tillväga vid tull och även rese-sätt? :)

Hur det är att ta dit katten får du fråga Sorbritanniens veterinärvårdsmyndighet, för varje land har olika regler.

Olika veterinärvårdsmyndigheter

Har du tur kräver de ingen rabiesvaccination, annars får du räkna med ett par månader förberedeleser, och ca 1000:-/katt i vaccination. När katterna ska tillbaks krävs dessutom ett införseltillstånd osv (massa papper)

Läs här

Det lättaste brukar vara att flyga med katten, men då ska man ha bur som godkänts av flygbolaget (och givetvis boka plats för katterna)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Vill höra om era erfarenheter av att ta med hund till Spanien samt om någon har erfarenhet av att vandra i Spanien eller södra...
Svar
17
· Visningar
3 922
Katthälsa Hej! Jag har ett problem som jag känner är en stor börda för både mig och katterna just nu. Risk finns för att detta inlägg blir... 2
Svar
25
· Visningar
4 540
Senast: Mahonia
·
Övr. Hund Hej! Det här är mitt första inlägg på forumet och jag måste få råd av er kloka. Jag har sån obeskrivlig ångest just nu och vet inte hur... 2
Svar
37
· Visningar
5 972
Övr. Hund Hej Hund, här har jag aldrig postat en tråd förut. Jag är sugen på att skaffa hund och har varit under längre tid. Men då jag inte haft... 2 3
Svar
44
· Visningar
4 184
Senast: Modest
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Skänkla mer?