Rabies vaccin etc.

Sv: Rabies vaccin etc.

Då får du vänta tills distriktaren har tid att komma till tullen och avmaska din hund, vilket är betydligt dyrare än att göra det korrekt från början.

Angående rabiesvaccin med 3-års hållbarhet så ska hela EU acceptera detta om det är inskrivet i passet, men tyvärr fungerar det inte ännu.

Stoppard skrev:
Då får du vänta tills distriktaren har tid att komma till tullen och avmaska din hund, vilket är betydligt dyrare än att göra det korrekt från början.Tack för info...nu gäller det hädanefter att läsa sig till alla regler, innan man sticker utomlands igen:bow:

*knapplån*

Är det ngn som vet i vilket land man ska avmaska för dvärgbandmasken om man reser i flera?
Det är planerat att vi ska åka till Österrike och hunden ska följa med - på vägen kommer vi att passera både Danmark och Tyskland.
Jag har tänkt att avmaska i Österrike då det är där vi ska vara längst tid, men är det kanske i Danmark avmaskningen ska göras då det är landet närmast Sverige? Det står ju dock att man ska avmaska 1-10 dgr innan hemresa - på de 10 dagarna hinner man långt om man vill.

Är det i övrigt ngt man ska tänka på som besökande hundägare i dessa länder? Är det ngt ni har varit med om som ni kan tipsa om?
Särskilda regler, som att det är olagligt att kissa på lyktstoplar eller så... ;)

Liknande trådar

Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 358
Senast: Sel
·
L
Hästmänniskan Hej! Först av allt vill jag bara säga att jag fattar att det här kanske låter bortskämt och som jag inte är glad för det jag har och så...
2
Svar
26
· Visningar
4 591
Senast: TinyWiny
·
Hästmänniskan Kan börja med att säga att jag är ingen hundmänniska. Hälsar dock gärna på väluppfostrade hundar på mina villkor dvs jag själv vill och...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
11 609
Senast: cello
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
4 105
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar