ludda

Trådstartare
noen som kjenner til hingsten R- Marius? Stamme,rase osv..
Har prøvd å søke på internett,men finner ikke noe der,så da tenkte jeg jeg kunne prøve her :smirk:

Sv: R- Marius

Menar du möjligen den holländska hingsten Marius som var framgångsrik hopphäst med Caroline Bradley på 70 talet och sen användes i engelsk avel?

Görel skrev:
Honom tänkte jag också på. Var inte han Miltons pappa?
Helt rätt, han var far till Milton, officiellt, han stog hos sin ägare John Harding som var den första som ängnade sig åt seriös hoppavel i england. Men vissa (däribland Mr Hardings Studgroom) hävdar att Milton istället var efter John Hardings Connemarahingst som oxså var duktig hoppare, som användes som teaser, stog mkt om detta i Horse&Hound en gång i tiden. Milton blodtypades aldrig, hans ägare vägrade på grund att modern Aston Answer var såld till Belgien...........Där blev hon mor till 2 avelshingstar, Greeton de Rezidal och Eaton de Rezidal.

Det dere forteller her er faktisk artig lesning,bare fortsett,spennende. :bow:
Men jeg har vondt for å tro at det er hingsten jeg er ute etter,fordi den jeg snakker er far til en 7 år gammel hest,og det stemmer vel ikke?

Det jag hittade på internet är att Bert Romp (Holland) för några/något år sedan tävlade en ung hingst i hoppning på hingsttävlingarna i Zwolle. Den hette R-Marius.

Tyvärr hittar jag inte någon stam på den, så bortsett från den starten så verkar hästen ha försvunnit. Iallafall på nätet! :)

Då är det inte samma Marius, *min* Marius stog till avel till mitten av -80talet och fick hjärtattack under en betäckning och dog knall och fall. Hans son Mariuson hände samma sak för, dog under en betäckning när han var utlånad till Skottland.

Har också hört historien om att en cnnemarahingst skulle vara pappa till Milton med tror inte på det förrän jag har bevis.

på tal om Miltons pappa.... Finns det någon hingst som vi i sverige har tillgång till med Marius i? På nära håll i stamtavlan alltså.

Liknande trådar

Hästmänniskan Trenger en anbefaling! I dag fikk jeg beskjed om at jeg satt skjevt på ponnien av saltilpasser, jeg har også fått beskjed om at jeg er...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: MimmiNO
·
Foder & Strö Ja, da er jeg her igjen med den umulige ponnien min. Unghest som siste uken har begynt å bete seg som hingst. Masse vrinsking hele...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Jeg vet ikke hva som er galt med meg, og jeg trenger å skrive av meg.... kanskje er det noen andre der ute som har hatt lignende...
Svar
18
· Visningar
1 261
Senast: Lobelia
·
  • Artikel Artikel
Företag Hei alle sammen :):) Jeg har postet en giveaway på mitt Instagram konto og vet ikke hvordan jeg skal nå ut til svenske ryttere og danske...
Svar
0
· Visningar
2 431

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • *Ulvlek* Ronja Rövardotter
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka